Wij ontdekten dat er achter het grote geel-blauwe supermerk IKEA een aantal bijzondere dingen schuil gaan. Het merk waar je per definitie eindigt als je gaat verhuizen. Hoog tijd om de positionering van dit merk eens onder de loep te nemen. In deze aflevering: 00:00-01:43: Introductie In de introductie uitleg over de nieuwe structuur van de podcast. Hij is korter en bondiger. Laat weten wat je ervan vindt in de comments of mail ons! 01:43-08:47: Positioneringsmoment van de week: De Golfsport: LIV & PGA LIV, dé nieuwe golftour, gebackt door investeerders uit Saoudi Arabië gooit de knuppel in het hoenderhoek van de golfwereld. Deze nieuwkomer daagde de regerende PGA uit om te vernieuwen, maar toen ze overgingen tot fusie gingen bij ons de alarmbellen af. Wat betekent dit voor de golfsport, haar topatleten en welke lijn is er te trekken voor innovatie in de sport in het algemeen? 08:47-19:51: De positionering van IKEA In het hoofdonderwerp van deze aflevering behandelen we de internationale meubelgigant IKEA, wat onderhand veel groter is dan enkel een meubelhandelaar. We bespreken de oprichting en founder, de bijzondere corporate structuur die grootschalige belastingontduiking mogelijk maakt en de keuzes die IKEA hebben gemaakt tot de succesvolle superkapitalist die het nu is. Verder Heb je vragen over marketing of positioneren? Wil je in gesprek met ons komen of heb je suggesties voor inhoud van de show? Mail naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com! Dit is een podcast van Merkelijkheid met Ties Morskate, Tal Gonen en Bob Morskate.
Gemaakt door: Merkelijkheid Eerste aflevering: 05-03-2023
De podcast Don't be a penguin heeft in totaal 39 afleveringen
Maker: Merkelijkheid Datum: 20-06-2023
Maker: Merkelijkheid Datum: 20-07-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.