China zet alles op alles om eigen automerken naar Europa te brengen. In totaal zijn er 150 nieuwe Chinese automerken, waaronder XPENG, BYD en HONGQI, van plan richting Europa te komen om de concurrentiestrijd met de gevestigde merken als Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Toyota en Tesla aan te gaan. Wat betekent dit voor de bestaande merken? En hoe kunnen deze nieuwe merken zich onderscheiden en wat is het gevaar voor de huidige marktleider Tesla? In deze aflevering bespreken we hoe je je als automerk kan positioneren in een landschap dat overspoelt raakt met nieuwe merken en een branche die steeds homogener wordt. We onderzoeken wat de toekomst is van autorijden en op welke basis nieuwe merken positie kunnen innemen. Ook kijken we naar waarom alle auto's steeds meer op elkaar gaan lijken, en waarom we nog steeds zo argwanend zijn tegenover Chinese producten. In deze aflevering: 1. Wiki-rubriek: we bespreken de positionering van het (letterlijk) eeuwenoude merk 'Fisherman's Friend' en haar toekomst. 2. Positioneringsmoment van de week: Gemeente Amsterdam positioneert zich door middel van marketingvideo's om dronken Britten te weren, maar bereikt het tegenovergestelde. 3. Opkomst van Chinese automerken in Europa: waarom nu? Wat betekent het voor de gevestigde merken? En hoe positioneer je je als nieuw automerk op een vol strijdtoneel? Verder Volg 'Don't be a penguin!' in je favoriete podcastapp of hier op YouTube. Heb je een vraag over marketing of positioneren voor onze hosts of heb je een leuk idee voor een volgende uitzending? Mail naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com Bedankt en veel plezier!
Gemaakt door: Merkelijkheid Eerste aflevering: 05-03-2023
De podcast Don't be a penguin heeft in totaal 39 afleveringen
Maker: Merkelijkheid Datum: 30-03-2023
Maker: Merkelijkheid Datum: 11-05-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.