Vandaag spreken we met Wouter Duyck, Professor Cognitieve Psychologie aan de UGent en vice-president NVAO, over hoe leren leren en onze aangeboren denkfouten. We starten bij het belang van cognitieve psychologie te betrekken bij het verbeteren van ons onderwijs. Van daaruit kijken we naar de algemene denkfouten, waarvan Daniel Kahneman er veel aan het licht heeft gebracht, en zoomen in op de confirmation bias en het halo effect. Richting einde komt het kritisch denken aan bod waarbij de elementen 'IQ' en 'basiskennis' soms meer parten spelen dan we denken. We sluiten af met de 'verschillende persoonlijkheden' die meertaligen (kunnen) hebben. Enjoy! DISCOURS vzw https://www.discours.be PODCAST Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/be/podcast/discours-met-de-boys/id1552090974 Spotify: https://open.spotify.com/show/1hC2t2YYCE3l7BOB12yjIr Youtube: https://www.youtube.com/@discours SOCIALS Twitter: https://twitter.com/DiscoursDialoog Instagram: http://instagram.com/discoursdialoog Facebook: https://www.facebook.com/DiscoursDialoog TikTok: https://www.tiktok.com/@discoursdialoog
Gemaakt door: De Boys Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast Discours Met De Boys heeft in totaal 177 afleveringen
Maker: De Boys Datum: 21-06-2023
Maker: De Boys Datum: 05-07-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.