In deze twintigste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe houd je rekening met de cognitieve belasting van leerlingen of studenten? Hoe voorkom je dat jouw lesinhoud over de hoofden van leerlingen of studenten heen vliegen? En hoe zorg je ervoor dat je hen niet overvraagt? Kennis van hoe ons geheugen informatie verwerkt kan daar wel eens enorm bij helpen. In deze aflevering duiken we in de welbekende (en decenniaoude) Cognitive Load Theory, maar bespreken we ook waarom deze theorie niet zaligmakend is. Veel luisterplezier! Meer weten over dit onderwerp? https://www.vernieuwenderwijs.nl/podcast/ Vragen of suggesties? podcast@vernieuwenderwijs.nl
Gemaakt door: Vernieuwenderwijs Eerste aflevering: 16-04-2023
De podcast De Wijsneuzen heeft in totaal 38 afleveringen
Maker: Vernieuwenderwijs Datum: 07-02-2024
Maker: Vernieuwenderwijs Datum: 06-03-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.