In de podcast De Vernieuwing praat journalist Lars Anderson met voorlopers die grote vernieuwingen hebben doorgevoerd in de media en de journalistiek. Centraal staan de kennis en resultaten die deze vernieuwende projecten opleveren in de digitale journalistiek - wat waren de grootste obstakels, wat zijn de grootste successen, en wat kunnen andere mediamakers in de journalistiek hiervan meenemen?
Na onverwacht winstgevende jaren door de coronapandemie, lijkt de toekomst van DPG Media nu onzeker. Inflatie, oorlog en hoge energieprijzen zetten druk op het verdienmodel van het bedrijf. Wat betekent dit voor de strategie? Hoe gaat DPG ...
Albert Heijn wil zich niet laten aftroeven door pure players zoals Picnic, Thuisbezorgd of Amazon. Maar het oude kruideniersdenken van Albert Heijn remt het bedrijf om snel te vernieuwen. De nieuwe spelers denken puur digitaal, terwijl Alb ...
Zó betalen lezers voor journalistieke verhalen! Dit is het thema dat nieuwsmedia wereldwijd bezighoudt. Wie daar veel over kan vertellen is Earl J. Wilkinson, CEO van de International News Media Association (INMA). Journalist Lars A ...
Wat verandert er aan de cultuur van een redactie als je werkelijk de papieren editie buiten zet? In de eerste aflevering van De Vernieuwing praat journalist Lars Anderson met Michael Dyrby, hoofdredacteur van B.T. Dit is een Deense tabloid ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.