Aflevering De Complexiteit Van Attributie In B2b Marketing

· Aflevering van de podcast: De Spotler Podcast

In deze aflevering van de Spotler Podcast duiken Jesper Vieveen, marketing director bij OpenUp, en co-hosts Iris en Tom in de wereld van B2B-attributie. Jesper deelt zijn expertise over het belang van inzicht in de herkomst van leads en hoe dit kan bijdragen aan effectievere marketingstrategieën. Een centraal thema is het onderscheid tussen vraagcreatie en vraagafvang, en hoe je attributiemodellen kunt aanpassen aan complexe klantreizen. Belangrijke onderwerpen die worden besproken: - Demand Creation vs. Demand Capturing: Hoe verschillende kanalen bijdragen aan het creëren van vraag versus het afvangen ervan. - Zelfrapportage: Waarom het essentieel is om klanten direct te vragen hoe ze van je hebben gehoord, naast data uit tooling. - Multi-touch-attributie: Hoe meerdere contactmomenten binnen een klantreis samen een deal beïnvloeden. - B2B vs. B2C-attributie: De langere en complexere klantreis binnen B2B vereist een meer verfijnd model. - Toekomsttrends: Meer focus op kwalitatieve data en minder afhankelijkheid van traditionele trackingtools door toenemende privacyregels.

Speelgoedwinkel
De Spotler Podcast

De Spotler Podcast

Gemaakt door: Spotler NL Eerste aflevering: 28-02-2023

De podcast De Spotler Podcast heeft in totaal 23 afleveringen

Vorige aflevering

Het geheime wapen van slimme marketing

Het geheime wapen van slimme marketing

Maker: Spotler NL Datum: 20-11-2024

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

De complexiteit van attributie in B2B marketing

De Spotler Podcast · 11-12-2024

00:00 00:46:44