Aflevering 67. Conversie En Groei: Meten Is Weten

· Aflevering van de podcast: de online succesformule podcast

Ik stop met social media!. Dit zei een van mijn klanten tegen me, zo'n 12 maanden geleden. "Social media werkt niet voor mij", riep deze klant gefrustreerd. Ik hou echt van schrijven en ik blog me suf, maar het levert niets op, ik kap er mee!"   Toen ik een kijkje nam op haar website en daar haar blogs bekeek, zag ik meteen wat er mis was. Het waren complete levensverhalen over van alles wat ze had meegemaakt. Ik confronteerde deze klant met het feit dat alles over haar ging, en dat er geen noodzaak te bespeuren was voor haar volger op social media. Logisch dat je niemand bereikt. Weet je wat ze zei? "Ja, maar IK vind het zo leuk!"   Groeien op social media kan alleen als je jouw conversie en groei blijft meten. Ja, ik schreef ook ooit op die manier. Dingen die IK leuk vond. En dus verscheen het ene wetenschappelijke verhaal na het andere op social media. En het deed helemaal... NIETS. Ik realiseerde me dat ik een grote fout maakte, deed aan marktonderzoek en besloot om op een andere manier te schrijven: inspelen op de emotie van mijn klant. En dat werkte!   Maar hoe ga je te werk?. Ik begon mijn resultaten te meten, en dat zorgde ervoor dat ik een nieuw bedrijf oprichtte, en meteen in het eerste jaar van een lege bankrekening naar een goed gevulde bankrekening met een jaaromzet van €100.000 groeide. Ik nam daarbij de volgende stappen:   Stap 1: Ik ging mijn social media resultaten meten.. Een of twee keer per maand liep ik alle berichten langs en noteerde ik het aantal impressies (het aantal werkelijke keren dat iemand de post heeft gezien), het aantal likes en het aantal reacties. Bij een te laag aantal veranderde ik de titel, paste ik mijn schrijfstijl aan, gebruikte ik een ander plaatje. En de maand opnieuw meette ik weer opnieuw. Dit verhoogde mijn mijn aantallen en conversie op social media!   Stap 2: Ik meette de resultaten van mijn nieuwsbrieven en funnel mails.. Hierbij lette ik op de openingsratio (het aantal keer dat een mail geopend werd) en de click-through-rate (het aantal keer dat op de link uit de mail geklikt werd). Ook hier paste ik de schrijfstijl en de titel aan, waardoor ik nu opeens een openingsratio van meer dan 40% zit. Dat is echt heel goed!   Stap 3: Ik meette de betrokkenheid van mijn volgers op mijn mailinglijst.. De startende klant is de volger die net, vers, op mijn mailinglijst terecht kwam. Deze klant heeft geen behoefte om gebeld te worden. De gevorderde klant is de volger die me al een tijdje gevolgd heeft op social media, maar ook op mijn mailinglijst, en die in de tussentijd bijna 10 keer geraakt is door wat ik schrijf. Hij ziet de noodzaak in, maar twijfelt nog. De expert klant is de volger die al lange tijd op mijn mailinglijst staat en open staat voor een onweerstaanbaar aanbod. Door deze te meten, voer ik alleen nog maar telefonische gesprekken die leuk zijn om te voeren en die mijn omzet en conversie verhogen. Tot slot. Met de tips en de podcast uit deze nieuwsbrief ben ik ervan overtuigd dat jouw bedrijf er over een paar weken of maanden totaal anders uit ziet! De volgende stap is aan jou: hoe actief ga je aan de slag met de tips uit deze nieuwsbrief? Hoe gaat het op dit moment met jouw social media berichten? Worden ze ook echt gelezen? Hoe vaak worden je nieuwsbrieven geopend en hoe vaak klikken jouw volgers op de link? In de webinar van "Vlot Online Verkopen en Verdienen in 3 stappen" vertel ik nog veel meer over extra handigheidjes om via je mailinglijst meer betalende klanten aan te trekken. Je kan je plek reserveren door te klikken op deze link >>>.   Ben je er bij?

Speelgoedwinkel
de online succesformule podcast

de online succesformule podcast

Gemaakt door: Roel van Heel Eerste aflevering: 30-08-2023

De podcast de online succesformule podcast heeft in totaal 89 afleveringen

Vorige aflevering

66. Strategische Promotie: Mijn ultieme sleutel tot succes

66. Strategische Promotie: Mijn ultieme sleutel tot succes

Maker: Roel van Heel Datum: 05-07-2023

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

67. Conversie en Groei: meten is weten

de online succesformule podcast · 21-07-2023

00:00 31:22