Welkom bij onze podcast over strategische promotie! In deze aflevering gaan we een interessante analogie verkennen die ons kan helpen bij het begrijpen van ons publiek en het effectief benaderen van potentiële klanten. Het mooie is dat je de techniek die ik in deze podcast bespreek, ook terugziet in de maatschappij, op de middelbare school bijvoorbeeld. Ik laat je zien hoe de dynamiek tussen introverte en extraverte pubers ons inzicht kan geven in de verschillende neurotransmitters en hun impact op ons gedrag. Maar ook hoe dat gedrag de denk- en handelswijze van onze eigen klant beïnvloedt. Segmenteren op basis van persoonlijkheid. Als alle pubers in de klas van mijn zoon in één bus gaan zitten, zie ik meteen wie de haantjes zijn en wie de introvertere pubers zijn. Je ziet het op de manier waarop ze kijken, hun houding, wat ze zeggen. Non-verbale communicatie zegt zoveel! Je kan het verklaren door dezelfde bus metafoor te zien als hoe je hersenen werken. Een bus die vol zit met neurotransmitters zoals cortisol, adrenaline, serotonine en dopamine, en hoe de extraverte en introverte pubers (of neurotransmitters) voor spanning in de bus zorgen. Jouw klant op social media is ook zo'n persoon in die bus! De kracht van lichaamstaal en Amy Cuddy's TED Talk. Amy Cuddy heeft een supergave TED talk gedaan over non-verbale communicatie. Ze laat zien dat je de extraverte pubers kan herkennen aan een 'high power pose', en dat je de introverte pubers kan herkennen aan een 'low power pose'. Het laat hun mate van zelfverzekerdheid en aanwezigheid zien. Toepassing op social media. Maar dezelfde techniek kun je toepassen op je eigen klanten! Jouw doelgroep op social media is ook zo'n bus vol met mensen. Wat is de impact als je dit kan realiseren? Elke passagier in jouw bus heeft een andere vorm van communicatie nodig. Waarom behandel je dan alle passagiers hetzelfde en bied je ze allemaal een duur product of dienst aan (waar veel passagiers niet eens behoefte aan hebben)? De rol van e-mailmarketing. Ik vertel in deze podcast hoe je elk type kan herkennen en wat ze nodig hebben. Alles draait om vertrouwen winnen en een diepe emotionele connectie aangaan met je klant. Hierin onderscheid ik drie type klanten: de starter, de gevorderde en de expert klant. Ik vertel je hoe je elk type herkent en wakker schudt, en hoe je daar vervolgens een mooie omzet uit haalt. Het belang van meten en site tracking. Meten is weten! Ik vertel ook iets over hoe je door te meten kan inschatten wie jouw volger is op je mailinglijst. Hij krijgt een gezicht en het opvolgen van je klant zal vele malen makkelijker zijn! Wil je meer weten en dieper ingaan op dit onderwerp?. Wil je meer leren en dieper ingaan op de onderwerpen die we vandaag hebben besproken? Dan nodig ik je graag uit voor twee van mijn waardevolle webinars. Het eerste webinar heet "Van Volger naar Klant in 3 stappen". Hierin leg ik de focus op het plan achter social media en het belang van story telling. Je leert hoe je je social media strategisch kunt inzetten om je volgers om te zetten in betalende klanten. Dit webinar is ideaal voor coaches en trainers die willen groeien in hun online aanwezigheid en effectief willen communiceren met hun publiek. Je kan je plek reserveren door te klikken op deze link >>> Het tweede webinar, genaamd "Vlot Online Verkopen & Verdienen in 3 stappen", gaat een stap verder en richt zich op het segmenteren, spotten en opvolgen van je serieuze klanten. Ik laat je zien hoe je door middel van meten, site tracking en doelgerichte opvolging de mensen kunt identificeren die het meest waarschijnlijk tot aankoop zullen overgaan. Dit webinar is ideaal voor ondernemers die hun online verkoopresultaten willen verbeteren en hun omzet willen verhogen. Je kan je plek reserveren door te klikken op deze link >>> Dus als je klaar bent om je marketing naar een hoger niveau te tillen en je online succes te vergroten, meld je dan aan voor mijn webinars. Ga naar mijn website en schrijf je in voor "Van Volger naar Klant in 3 stappen" en/of "Vlot Online Verkopen & Verdienen in 3 stappen". Ik kijk ernaar uit je daar te ontmoeten en samen te werken aan jouw succesvolle promotiestrategie! Bedankt voor het luisteren en tot ziens bij mijn webinars!
Gemaakt door: Roel van Heel Eerste aflevering: 30-08-2023
De podcast de online succesformule podcast heeft in totaal 89 afleveringen
Maker: Roel van Heel Datum: 29-06-2023
Maker: Roel van Heel Datum: 21-07-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.