Laten we wel wezen, Dick is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB Unlimited. En zoals bekend hebben de bureaus het niet makkelijk op dit moment (70% van alle bureaus zag de inkomsten hard teruglopen). Maar Dick staat er positief in. Hij kan haast niet anders. Zo is hij nu eenmaal. We hebben het natuurlijk over de naam DDB en de bijzondere filosofie die daarachter schuilt. Het gaat over diversiteit en conflict. Werken met modellen die nu actueler zijn dan ooit. Niet voor de makkelijkste weg kiezen. Zorgen voor een diverse werkvloer. En ook in mindere tijden achter je personeel staan. Maar we worden nog filosofischer als we het over de afgrond hebben. Want daar groeien niet alleen de mooiste bloemen, je zal er ook overheen moeten kunnen kijken om verder te komen. Het krijgt een extra dimensie als je weet dat Dick tot een van de eerste Corona-besmette personen behoorde. Opgelopen in een kroeg in het Gooi notabene. We hadden een mooi en lang gesprek over wat reclame is en kan bewerkstelligen. Over de erfenis van Bernbach, bekend van ‘Think Small’ voor Volkswagen. En nog veel meer. Hoe Dick omgaat met tegenslagen en de manier waarop hij zijn bureau leidt is inspirerend voor ons allemaal. Veel luisterplezier weer met deze nieuwe aflevering. DDB Unlimited Dick van der Lecq’s blog Dick op Linkedin Mooi artikel over Bernbach op Adformatie Over Byron Sharp op Marketingtribune Avis We try harder De vermaarde Volkswagen advertentie
Gemaakt door: Floris Hülsmann Eerste aflevering: 06-12-2019
De podcast De Namarama Show heeft in totaal 79 afleveringen
Maker: Floris Hülsmann Datum: 21-07-2020
Maker: Floris Hülsmann Datum: 21-08-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.