Een ontmoeting met een fellow-namen-nerd Geert Docter. Oneerbiedig ‘nerd’ maar hoe moet je het anders noemen als iemand jarenlang dag en nacht met naamgeving bezig is. Hij werkte meer dan 16 jaar bij het oudste naamgevingsbureau van Nederland (Globrands) en nu werkt hij bij een van ’s werelds grootste elektronicamerken (Philips). Daar draagt hij de eerbiedwaardige titel Branding and Naming Consultant. Hoeveel bedrijven hebben dat nou in huis? (Antwoord: te weinig). Geert vertelt over zijn overstap naar klantzijde en hoe belangrijk naamgeving is voor zo’n wereldmerk. Want ook al heeft Philips diverse takken afgestoten, het is nog steeds een enorm concern dat goede naamgeving hard nodig heeft. Met een masterbrand strategie gaan ze op zoek naar eenheid en duidelijkheid. Hoe dat werkt hoor je zo. Natuurlijk vraag ik Geert ook of er artsen in zijn familie zitten, de achternaam doet dat toch vermoeden. En hoor ik meer over zijn side-business die vooral in de avonden en weekenden plaatsvond en weer gaat vinden. Codenaam: Rubber. Wat dat inhoudt moet je zelf maar even luisteren. SHOWNOTES Geert Docter Philips Globrands Rubber de band
Gemaakt door: Floris Hülsmann Eerste aflevering: 06-12-2019
De podcast De Namarama Show heeft in totaal 79 afleveringen
Maker: Floris Hülsmann Datum: 16-06-2022
Maker: Floris Hülsmann Datum: 08-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.