Luister naar deze aflevering van De Dataloog en leer hoe organisaties data kunnen omzetten in waarde door data te democratiseren en de organisatie in staat te stellen selfservice-analyses uit te voeren. Voor steeds meer organisaties vormt data een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie. Een datagedreven manier van werken stimuleert immers innovatie, zakelijke wendbaarheid en groei. Om met data sneller bedrijfsbeslissingen te nemen en nieuwe toepassingen te ontdekken, is het belangrijk om databronnen te ontsluiten voor de hele organisatie. Dit proces wordt ook wel data democratisering genoemd. In deze aflevering praten we met Bram Ochsendorf, lead data scientist bij GoDataDriven en Jovan Gligorevic, analytics engineer bij GoDataDriven, over kansen en uitdagingen van het beschikbaar maken van data en technologie binnen organisaties. Specifiek duiken we in onderwerpen als: - Datageletterdheid - Best-practices rondom selfservice-analyse - Moderne dataplatformen. Daarnaast vertellen Bram en Jovan alles over de gloednieuwe rol onder data professionals, analytics engineer.
Gemaakt door: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast De Dataloog heeft in totaal 265 afleveringen
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 17-11-2021
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 22-12-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.