De HEMA kennen de meeste mensen als de oerhollandse winkel met de tompoezen. Sinds 3 jaar trekt Bas Karsemeijer de digitale transformatie bij HEMA. Hij en zijn team vertalen inzichten uit data naar de fysieke winkel en online. In 3 jaar heeft Bas inhaalslag gemaakt in de organisatie wat geleid heeft tot nu een nominatie van de Customer Data Award 2021. Dat komt niet alleen voor Business intelligence en Artificial Intelligence maar vooral ook door Human Intelligence te gebruiken naast de data. Bas deelt in deze podcast zijn rijke ervaring van 3 jaar tijd. We praten over het verkrijgen van speelruimte van de board, zonder dat er resultaten verwacht worden. We onderzoeken de data maturity van de organisatie in de winkel, online en in de supply chain. We leren of en hoe je een algoritme voor een product over meerdere filialen kunt deployen. En we praten over de selectie van een technology stack, het data lake aka Data Candy Land
Gemaakt door: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast De Dataloog heeft in totaal 265 afleveringen
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 28-10-2021
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 30-11-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.