Welkom allemaal bij een nieuwe podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag beginnen we met een nieuwe reeks podcasts waarbij we praten met Powervrouwen in de automotive. Een podcast door vrouwen, over vrouwen in een mannenwereld. Vandaag niet één maar twee gasten, Mirjam van der Rijt, eigenaresse van VASS NL en Chantal Brands, commercieel Marketing medewerker bij VASS NL. Dames, leuk dat jullie er zijn. Willen jullie aan onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet? Samen Sterk"Ik ben Mirjam van der Rijt, eigenaresse van VASS Nederland (Verenigde Autobedrijven Samen Sterk) en mede-eigenaresse van John van der Rijt auto’s in Uden.” “Ik ben Chantal Brands, commercieel marketingmedewerkster bij VASS Nederland. Voor mijn tijd bij VASS had ik geen ervaring in de automotive sector, maar ik kon de vacature niet weerstaan.” Mirjam vervolgt: “VASS Nederland is vier jaar geleden opgericht uit frustratie op zakelijk gebied. Soms worden bedrijven gedwongen tot samenwerking waarbij problemen kunnen ontstaan. De gedachte achter VASS is 'Samen Sterk', waardoor we collectief voordelen kunnen behalen, zoals hogere kortingen bij inkoop en het delen van ervaringen en informatie." Doorgroeien"Inmiddels hebben 610 leden zich aangesloten bij VASS, die allemaal hebben ontdekt dat wij denken in oplossingen en mogelijkheden. Via de VASS-app staan alle leden met elkaar in verbinding en kunnen vraagstukken, problemen en oplossingen worden gedeeld. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 juristen bij ons aangesloten met expertise in de automotive branche. We organiseren onder andere lezingen en bijeenkomsten met de leden en ons doel is om door te groeien, vooral op de aftersalesmarkt. Door groter te worden, wordt de samenwerking sterker en de stem van de bedrijven luider." Non-conformiteit"Non-conformiteit is op dit moment de grootste uitdaging. Wettelijk is de non-conformiteitsperiode verlengd van 6 naar 12 maanden, wat de koper doet denken recht te hebben op 12 maanden garantie. Non-conformiteit houdt echter in dat het gekochte moet voldoen aan de verwachtingen bij de aankoop. De bewijslast ligt bij de verkoper, die moet bewijzen dat een mogelijk defect niet aanwezig was bij de verkoop. Het draait dus om verwachtingen en open communicatie met de klant. Het blijft een grijs gebied, omdat de verwachtingen bij een oudere auto met veel kilometers anders zijn dan bij een nieuwere auto. VASS kan bij geschillen helpen door haar grote netwerk, ervaringen van anderen en advies van juristen." Vrouwen in de AutomotiveBrands: "In de door mannen gedomineerde wereld van de automotive kan een vrouw voor verzachting zorgen. Een vrouw kan vaker iets zeggen zonder meteen voor een clash te zorgen. Toch had ik verwacht dat mannen directer zouden zijn in hun communicatie; vaak worden dingen niet gezegd. Als ik dan de olifant in de kamer bespreekbaar maak, krijgt dat achteraf vaak veel bijval. Persoonlijk merk ik dat de balans tussen werk en privé soms voor schuldgevoelens kan zorgen. Tussen het opzetten van VASS en mijn werk in het autobedrijf was er weinig tijd voor onze dochter, wat ik soms moeilijk vond. Ik denk dat dit schuldgevoel typisch iets voor vrouwen is. Een doel voor de toekomst is een betere balans vinden tussen werk en privé. Iets wat ik vrouwen in de automotive wil meegeven is: gewoon doen! Maak het je eigen en durf je 'mannetje' te staan." Mirjam en Chantal, dankjewel voor jullie komst naar de studio in Ede voor deze ‘van vrouwen, door vrouwen’-podcast. Luisteraars ook bedankt. Volgende maand is er weer een nieuwe podcast met een nieuwe gast. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC, Findio en Vinacles Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 16-02-2024
Maker: Paul de Vries Datum: 15-03-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.