Welkom allemaal bij een nieuwe podcast met de missie om de online automotive beter maken. Vandaag doen we dat met Forest Ward van Calldrip. Forest, leuk dat we je eindelijk spreken. Wil je aan onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet? “Ik ben Forest Ward, executive vicepresident bij Calldrip, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in het genereren en opvolgen van leads in de automotive. Mijn carrière begon in 1996, een tijd waarin dealers nauwelijks online aanwezig waren. Dit gaf mij de kans om me te onderscheiden in het online domein. Sinds 2013 werk ik fulltime bij Calldrip.” Snelheid en kwaliteit“Bij Calldrip streven we ernaar om binnen een minuut na het detecteren van een lead contact op te nemen met de klant. In tegenstelling tot het conventionele systeem waarbij de manager een lead doorgeeft aan een verkoper die zelf bepaalt wanneer hij terugbelt, sturen wij de lead rechtstreeks naar de verkoper. Als deze niet binnen enkele seconden reageert, wordt de lead doorgestuurd naar andere verkopers, tot wel tien verschillende personen, om ervoor te zorgen dat de lead snel wordt benaderd. Dit systeem benadrukt niet alleen snelheid, maar ook kwaliteit. Door gebruik te maken van AI-analyse van de gesprekken, kunnen we de juiste vragen identificeren en verkopers coachen om aan de juiste KPI's te voldoen.” AI-gegenereerd bericht Bij Calldrip hebben we een systeem geïntroduceerd dat het beantwoorden van telefoontjes verbetert door vooraf een SMS te sturen met de vermelding dat de lead zal worden teruggebeld, inclusief het telefoonnummer. Als er nog steeds geen reactie is, stuurt Calldrip een AI-gegenereerd bericht met een samenvatting van de vraag of de zoekopdracht van de klant, om de betrokkenheid van de lead te behouden. Hoewel we voortdurend op zoek zijn naar verbeteringen, geloven we dat AI momenteel de beste oplossing is voor deze technologie. Forest, dankjewel voor je tijd. Luisteraars ook bedankt. Over vier weken is er weer een nieuwe podcast met een nieuwe gast. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC, Findio en Vinacles Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom kiezen voor Vinacles? Vinacles biedt verschillende diensten met als doel uw automotive gerelateerde werkprocessen zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Door middel van de verschillende applicaties en diensten faciliteert Vinacles in de complete optimalisatie van uw bedrijfsproces op één platform. Denk hierbij aan Garage en Fleet-managementsystemen, RDW-diensten, Occasion remarketing, Voertuigdata en Import- en export.
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 09-02-2024
Maker: Paul de Vries Datum: 01-03-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.