In deze aflevering van de P+R podcast verwelkomen we Bart van der Vossen van Mollie. Mollie faciliteert e-commerce en is betaalprovider voor talloze webwinkels en autobedrijven. Bart, leuk dat je onze gast bent. Hoe kijk jij naar de automotive op het gebied van e-commerce?Frictieloos “Niet zo lang geleden kocht ik mijn eerste eigen auto. Het betaalproces was best ingewikkeld. Ik moest zelf alle gegevens handmatig invullen. Als het autobedrijf mij een betaallink had gestuurd, was de betaling sneller en gemakkelijker gegaan. Bovendien kan je als autobedrijf automatisch een aantal bedrijfsprocessen aan de betaallink koppelen. Mollie is in 2004 opgericht om online betalingen frictieloos en veilig te laten verlopen. Gemiddeld faciliteren we 100 miljoen transacties per dag. Ik geloof zeker dat fysieke winkels toekomst hebben, maar het staat vast dat je steeds meer producten ook online kan kopen. Het aantal transacties in fysieke winkels en van webwinkels staat eigenlijk in de kinderschoenen. Er is genoeg ruimte voor groei.”Drempels wegnemen “Er zijn verschillende online betaalmethodes die allemaal specifieke voor- en nadelen hebben. Mollie ondersteunt alle bekende betaalmethodes, van iDEAL en SEPA tot Apple Pay, PayPal en creditcards tot Klarna. De drempel om een gebruikte auto online te kopen en af te rekenen is voor veel mensen nu nog vrij hoog. Ook als het autobedrijf de auto online verkoopt met garantie en de auto thuis aflevert. Een gebruikte auto is een grote uitgave. Klanten willen zekerheid en er even over nadenken. Dat staat los van het proces rondom online betalen. Dat proces is technisch probleemloos in te richten.” Meer creativiteit“Op dit moment zijn autobedrijven behoudend met het aanbieden van verschillende betaalopties. Er zijn genoeg nieuwe kansen, bijvoorbeeld voor het gespreid betalen van onderhoud. De klant ontvangt een digitale factuur en kan kiezen uit verschillende betaalmethoden, waaronder gespreid betalen. Het autobedrijf krijgt in één keer het volledige bedrag, de klant betaalt in delen, en wij faciliteren de rest. Een andere nieuwe markt met kansen, naast auto-abonnementen, zijn in-car payments. Dat houdt in dat je vanuit de auto een product koopt en afrekent, van brandstof tot een kop koffie of bioscoopkaartjes. Apple is al bezig om dat in Apple Carplay te verwerken.” Bart, dankjewel voor jouw komst naar de studio, luisteraars bedankt voor het luisteren naar de P+R podcast en tot de volgende keer. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van: online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites.
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 30-08-2022
Maker: Paul de Vries Datum: 13-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.