Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast om te online automotive beter te maken. Mensen zijn onmisbaar voor het beter maken van de automotive. Vandaag vertelt onze gast Joël van den Doel van Vibber over het nieuwste onderzoek dat hij heeft uitgevoerd. Cultuurverandering “Ik ben Joël van den Doel en ik ben mede-eigenaar van consultancybureau Vibber. Wij richten ons op de automotive branche en helpen autobedrijven, importeurs en leasemaatschappijen op het gebied van procesoptimalisatie, rendementsverbetering, digitalisering en cultuurverandering. In onze visie werken bedrijven beter en efficiënter als medewerkers operationele beslissingen zelf mogen maken en zelf invloed hebben op veranderingen. Dat zorgt voor meer draagvlak. We werken zelf ook op deze manier. Dat is niet altijd gemakkelijk. Ik ben zelf nogal een control freak. Ik vind het lastig om keuzes aan anderen over te laten, maar ik zie ook dat deze manier van organiseren goed werkt. Sinds de invoering zijn we bijvoorbeeld sterk gegroeid.” Anders werken “In ons onderzoek zien we veel verloop in de branche. Dat ligt niet alleen aan corona. Er is een hoge uitstroom van jongeren onder de 25 jaar. Dat heeft te maken met de cultuur in de branche. Jongeren hebben andere behoeften dan wat de automotive branche kan bieden. Het ligt niet aan hun motivatie. Jongeren zijn nog steeds enorm intrinsiek gemotiveerd, maar ze hebben ook behoefte aan verantwoordelijkheid en flexibiliteit. Ze werken anders dan wij als branche traditioneel gewend zijn. Tegelijkertijd zijn jongeren onmisbaar voor de transitie naar nieuwe technologie. Als we jongeren willen binnenhalen en vasthouden dan moeten we daar rekening mee houden.” Verbondenheid “Bedrijven steken veel geld in werving in selectie terwijl de kosten van ziekte en verzuim oplopen. De achterdeur dichthouden en zorgen dat medewerkers meer plezier in hun werk hebben, is effectiever en voordeliger. Bedrijven met een hoge mate van werkgeluk binnen het team maken meetbaar meer winst. Bevlogen medewerkers vergroten bovendien de klanttevredenheid. Een positieve bedrijfscultuur zorgt voor meer betrokkenheid waardoor medewerkers zich verbonden voelen met het bedrijf. Dat vermindert het verloop en maakt jouw bedrijf aantrekkelijker voor nieuwe medewerkers.” Joël, bedankt voor je komst naar de studio en luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar?. Auto kopen anno 2022? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 23-08-2022
Maker: Paul de Vries Datum: 06-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.