In deze aflevering van de podcast vertelt Emiel Kolk, medeoprichter van Futy, over zijn ondernemersreis. Hij deelt zijn ervaringen van het opzetten van een SaaS bedrijf, de verkoop aan Leadinfo, en de belangrijke lessen die hij leerde. Emiel bespreekt ook hoe hij zich nu richt op de toekomst van AI en hoe het de onlinemarketingwereld gaat veranderen. Van het automatiseren van processen tot het omgaan met grote klanten zoals Decathlon, Emiel geeft een diepgaande blik op wat het betekent om een succesvol bedrijf op te bouwen en te verkopen. Takeaways ? Een SaaS-product moet binnen 5 minuten waarde leveren om echt te converteren. ? Kleine teams winnen met slimme automatisering in plaats van grote salesafdelingen. ? Nee zeggen tegen grote klanten houdt je business schaalbaar en winstgevend. ? Succes zit niet in unieke ideeën, maar in betere uitvoering dan de rest. ? AI maakt het eenvoudiger dan ooit om bedrijfsprocessen te automatiseren ? Wie zijn data centraal organiseert, wint in de AI gedreven toekomst. ? Onboarding bepaalt het succes van je tool, voorkauwen werkt beter dan tutorials. ? De meeste bedrijven verliezen focus door klanten te pleasen die niet bij hun product passen. ? Een sterke SaaS-strategie begint met ‘plug & play’ denken, niet met maatwerk voor iedereen. ? Je hebt geen miljoeneninvestering nodig om impact te maken, maar wel een duidelijke visie.

Gemaakt door: Daniël Kuipers Eerste aflevering: 11-06-2023
De podcast Daniel Kuipers Podcast heeft in totaal 151 afleveringen

Maker: Daniël Kuipers Datum: 17-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.