In deze aflevering bespreekt Daniël Kuipers samen met Mark Eikema waarom het traditionele urenmodel niet meer werkt voor agencies. Mark introduceert het waardemodel als alternatief, waarbij gefactureerd wordt op basis van geleverde waarde in plaats van bestede tijd. Ze bespreken de fundamentele problemen van gokken, klokken en dokken, en de impact ervan op marges, klantrelaties en medewerker stress. Ook AI komt aan bod als katalysator voor deze transitie, net als het belang van positionering binnen dit nieuwe model. Tot slot deelt Mark praktische stappen om de switch te maken naar een winstgevend en schaalbaar waardemodel. Takeaways ? Het urenmodel leidt tot structurele stress, lage marges en verslechterde klantrelaties. ? Waardegericht werken zorgt voor voorspelbare omzet, tevredener klanten en meer rust in teams. ? Een sterke waardepropositie is de basis voor succesvolle transitie naar het waardemodel. ? AI versnelt de noodzaak om tijdsgebaseerde modellen los te laten binnen agencies. ? Het waardemodel maakt het mogelijk om prestaties los te koppelen van tijd en capaciteit. ? Interne mindset en processen moeten meebewegen richting waarde, niet alleen de salespitch. ? Klanten kopen geen tijd, maar resultaat waardeperceptie is leidend in je prijsstrategie. ? Een scherpe positionering versterkt je waarde en maakt sales en marketing veel effectiever.

Gemaakt door: Daniël Kuipers Eerste aflevering: 11-06-2023
De podcast Daniel Kuipers Podcast heeft in totaal 151 afleveringen

Maker: Daniël Kuipers Datum: 10-10-2025

Maker: Daniël Kuipers Datum: 24-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.