In een TikTOKtijd waarin bijna alles wel lijkt te draaien om leuke, snelle maar ook vluchtige korte video’s, kan het juist handig zijn om het over een andere boeg te gooien. Met doordachte content die misschien niet 1,2,3 te verteren is maar die wel tot nadenken aanzet. En belangrijker, die ervoor zorgt dat mensen je kennisleiderschap en expertise zien en erkennen. 3 LinkedIn tactieken bij kennisleiderschap. - Je profiel goed inrichten - Interactie met de juiste mensen - Kennis, inzichten delen op basis van data 1.Je LinkedIn profiel. Het klinkt zo gemakkelijk: je LinkedIn profiel goed inrichten. Of in aanvulling daarop je LinkedIn bedrijfspagina. Toch zie ik daar twee veelvoorkomende problemen die dat in de weg staan: - Te weinig zicht hebben op de mogelijkheden - Te bescheiden zijn LinkedIn verandert voortdurend en voegt steeds nieuwe opties en functies toe. Het is dus gemakkelijk om daar het zicht op te verliezen. Wat zijn dan de functies die je momenteel (eind maart 2023) zeker zou moeten benutten om ervoor te zorgen dat je profiel recht doet aan je kennis en kunde? Profielvideo Een korte video van 30 seconden waarin je de bezoeker van je profiel persoonlijk kunt toespreken. Maak het dan ook persoonlijk en zorg dat jouw persoonlijkheid spreekt en dat het echt een kennismaking is. Film deze video staand en kijk direct in de camera. En voeg ondertiteling to want ruim 80% kijkt met het geluid uit. Wil je meer weten lees dan het artikel met profielvideo tips. Uitgelicht sectie Een etalage met ruimte voor de belangrijkste informatie die jouw kennisleiderschap ondersteunt. Vermeld bijvoorbeeld een belangrijke pagina op jouw site of elders, een vermelding in media, LinkedIn artikelen of een LinkedIn nieuwsbrief als je die hebt. Op desktop zie je er 3 in beeld staan, op mobiel maar 1, dus prioriteer wat je beslist in beeld wilt hebben voor bezoekers van je LinkedIn profiel. Extra link bovenaan je profiel Voor mensen met een Creator profiel (en dat is meestal wel aan te raden). Die link kun je naar een product of dienst laten leiden, zoals een boek, training of iets anders. Maar ook naar een mediaoptreden, een weggever of onderzoek dat je hebt gedaan. Kopregel goed benutten Benoem inde kopregel niet alleen je functie, maar geef die meer kleur en achtergrond met extra informatie en details. Zo bied je een completere indruk. Aanbevelingen en badges voor vaardigheden Wist je dat je voor veel vaardigheden een soort LinkedIn examen kunt afleggen waardoor LinkedIn je een badge geeft voor die vaardigheid? Dat is een onafhankelijke getuigenis van het niveau dat je op dat vlak hebt. Ze zijn er niet voor alle vaardigheden, maar zo'n badge is extra bewijs. 2.Interactie met anderen. Beschouw LinkedIn als een grote community waar je gelijkgestemden ontmoet, waardevolle gesprekken kunt voeren en waar anderen uiteraard jouw expertise kunnen ontdekken. Dan is het niet alleen belangrijk dat je zelf interessante content plaatst, maar zeker ook dat je op anderen reageert. Als je dat doet zullen geheel nieuwe mensen jouw reactie ontdekken. En daarmee ook de kopregel die als het goed is, kort en bondig vertelt wat je te bieden hebt. Reageer op berichten van je connecties, maar ook op die van: - Collega-experts - Klanten en oud-klanten - Nieuwe leads - Mensen die iets anders doen maar een vergelijkbare doelgroep hebben Samen werken aan artikelen Een nieuwe functie is die van de samenwerkingsartikelen. Je krijgt dan een uitnodiging van LinkedIn om input te leveren op een bepaald artikel dat door de LinkedIn redactie is geïnitieerd....
Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 14-03-2023
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 11-04-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.