In de vorige aflevering stelde en beantwoordde ik de vraag of social media marketing voor kleine bedrijven en ondernemers dood was. En daarin noemde ik de optie om social media zo in te zetten dat je beter vindbaar wordt in Google. Want dat kan echt. Hoe je dat doet en met welke platformen dat mogelijk is (en welke niet), vertel ik je in deze aflevering van de 100% Expert Podcast. Vindbare social media berichten in Google. Sommige social media berichten worden door Google geïndexeerd en opgenomen in de zoekresultaten. Eigenlijk net zoals de blogs en andere pagina's op je website geïndexeerd worden. Dat geldt voor bepaalde content op: - LinkedIn - YouTube - Pinterest Dat is goed om te weten en om op in te spelen, want Google beschouwt deze drie als platformen met een hoge autoriteit. Een autoriteit die vrijwel altijd hoger is dan die van je eigen website. Dat komt van pas als je voor een bepaalde zoekopdracht hoger in Google wilt komen, maar ook ziet dat dit gezien de grote concurrentie waarschijnlijk niet gaat lukken met je eigen site. Bijvoorbeeld omdat jouw site nog te nieuw is en/of nog te weinig autoriteit heeft opgebouwd. Dat kun je op drie manieren doen. LinkedIn artikelen laten scoren in Google. Bedenk voor welke zoekopdrachten je graag vindbaar zou willen worden en waarvoor dat met je eigen site nog niet goed lukt. Schrijf hiervoor een LinkedIn artikel dat anders is dan het artikel op je site: een aanvulling, een element eruit dat je verdiepend uitwerkt of een andere insteek. Verwerk die zoekopdracht waarvoor je vindbaar wilt zijn in: - De titel - De inleiding - De titel en alt tekst van de afbeelding - 1 of 2 subkoppen - Her en der in de tekst - Werk met synoniemen en tekstvariaties op die zoekopdracht Promoot het artikel vervolgens op LinkedIn en daarbuiten. Vindbare video's op YouTube. Video’s op YouTube worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Maar YouTube is zelf ook een zoekmachine. Maak daar gebruik van door video’s te maken en te publiceren die antwoord geven op een veelgestelde vraag rondom een bepaalde zoekopdracht. Welke vragen gesteld worden ontdek je goed door de zoekopdracht te googelen. Dan komen veelgestelde vragen over dit onderwerp bijna altijd in beeld. Maak daar een video over, plaatst die op je YouTube kanaal en optimaliseer deze voor vindbaarheid. Je Pinterest bord vindbaar in Google. Google indexeert ook Pinterest borden. Ben je toch al actief op Pinterest dan raad ik je wel aan om hieraan te denken als je een nieuw bord maakt of een bestaand bord aanpast. Zorg dan dat je bord: - Een niche onderwerp adresseert - Een duidelijke titel heeft - Een goede, volledige beschrijving heeft - Relevante Pins bevat die je ook goed beschrijft met relevante termen die aansluiten op het onderwerp van je bord - Matcht met het onderwerp van je account
Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 25-10-2022
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 22-11-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.