Hoeveel sales kun je in je content stoppen? Of: hoe vaak mag ik sales content delen? Twee vragen die vaak gesteld worden. Want contentmarketing draait om waarde delen en niet om verkopen. Dat komt erna wel. Maar is dat wel zo? Het is een hardnekkig misverstand. Want je mag (moet) veel meer sales in je content stoppen dan je misschien denkt! Salescontent versus marketingcontentVaak zie je onderscheid tussen salescontent en marketingcontent. Marketingcontent zorgt dan voor naamsbekendheid, vertrouwen, bezoekers, dm’s en leads. Salescontent zorgt dan voor sales door net dat extra of laatste duwtje te geven. Maar het is een kunstmatig onderscheid. Eigenlijk moet alle content leiden tot sales. Inhoud salescontentKies voor het uitlichten van 1 specifiek element in je content, want vaak willen we teveel zaken belichten in salescontent. En kies daarnaast voor 'be seen to sell' content. Vorm en plek salescontentOp je eigen terrein (je website) ben je vaak te bescheiden met salescontent. Daar mag (moet) je ongeremd aan de verkoop. In e-mailmarketing en social media marketing ligt het iets genuanceerder. Vind je de kennis in deze podcast handig en waardevol? De Sstroop nieuwsbrief gaat nog een stap verder en biedt nog veel meer slimme kennis over content en marketing. Altijd praktisch en direct toepasbaar voor echte marketingwinst. En ja, je hebt vast al veel informatie in je mailbox. Daarom verschijnt de nieuwsbrief ook slechts eens in de twee weken. Dat houdt het overzichtelijk. https://fierce-pioneer-414.ck.page/sstroop.nl/bevestiging-2/ (Meld je hier aan voor de nieuwsbrief) en probeer het uit. Afmelden kan uiteraard met 1 klik. In de Sstroop Content Academie vind je praktische masterclasses die je online kunt volgen. Gemaakt op basis van de echte praktijk van contentmarketing en de ervaringen en best-practices van uiteenlopende klanten. Een greep: Content voor LinkedIn die echt werkt Beter vindbaar dankzij content Een sterk merk bouwen met content Een weggever die leads oplever Slimme social media contentstrategie De meeste masterclasses duren ongeveer 1,5 uur en er komen regelmatig nieuwe masterclasses bij, dus neem een kijkje in de https://sstroop.nl/content-academie/ (Content Academie)
Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 18-01-2022
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 01-02-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.