Elke website heeft content die bovengemiddeld presteert. Vaak denk je dan direct aan pagina's die veel bezoekers krijgen. Die zijn zeker belangrijk, maar er is zoveel meer op je site dat het goed doet én de sleutel kan zijn tot meer omzet en resultaat. Deze aflevering laat je zien waar je best presterende content precies zit. Dat is je content sweetspot. Heb je die eenmaal gevonden dan kun je die ook echt goed gaan inzetten. 5 criteria voor je Content SweetspotDit zijn de pagina's op je site die: Veel bezocht worden EN waar bezoekers lang blijven Veel gedeeld worden op social media of via mail Gewenste acties oproepen bij je bezoekers Een goede of stijgende positie in Google hebben Aansluiten op je producten of diensten Rendement van best presterende content vergrotenHeb je een lijst met webpagina's die bovengemiddeld presteren, dan kun je drie dingen doen om het rendement ervan te vergroten: De match tussen je aanbod en een pagina verbeteren: je past je aanbod (iets aan) De match tussen je aanbod en een pagina verbeteren: je zorgt dat de inhoud van de pagina beter aansluit op en verwijst naar je aanbod Aanvullende content maken die inspelen op verwante vragen van je bezoekers: zo bied je hen meer en zullen ze je nog meer waarderen en onthouden. Van goed naar best presterendSommige pagina's vallen net buiten je lijst met best presterende content, maar die kun je wel verbeteren: Pagina's die veel bezoekers trekken, maar slechts kort bekeken worden. Deze schieten blijkbaar net tekort om een bezoeker te boeien. Pas de pagina aan. Pagina's onderaan de eerste pagina van Google zoekresultaten of bovenaan de tweede pagina. Kijk welke seo-factoren je van deze pagina kunt verbeteren. Speel duidelijker in op seizoensinvloeden en kijk of er momenten zijn waarop die pagina veel vaker bezocht wordt. Benoem dat moment en de bijbehorende urgentie en pas de inhoud van de pagina daar op aan. Genoemde toolshttps://www.addthis.com/ (AddThis): ontdek welke pagina's gedeeld worden met anderen via een duidelijk dashboard. https://buzzsumo.com/ (BuzzSumo): handig als Chrome extensie die hetzelfde doet, maar iets beperkter is.
Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 28-04-2021
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 18-05-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.