Een van de meest gestelde vragen tijdens SEO & contenttrainingen is: maak 1 lange blog of meerdere kleine blogartikelen? Het antwoord is: it depends (sorry, cliché). In deze podcast leg ik uit waar het van af hangt en geef ik je de allerbel ...
Chantal is sinds 2010 actief in de SEO-industrie en hielp in die tijd diverse grote en kleine bedrijven om meer uit SEO te halen. Niet door hoger te ranken, maar door breder te ranken. Dat was vaak eenvoudiger en leverde veel sneller resultaten op dan wanneer je maar blijft proberen zo hoog mogelijk in Google te komen. Nu is het tijd om ondernemers en andere SEO-specialisten te inspireren: kijk verder dan die nummer 1 positie, er kan zoveel meer en dat is zoveel eenvoudiger. Stop met het focussen op keywords, stop met het kijken naar links en stop met het volgen van rankings. Focus je op de gebruiker, op zoekopdrachten en relevante content. Op die manier kun je heel eenvoudig in de breedte vindbaar worden en enorm veel relevant verkeer aantrekken! Chantalsmink.nl is de podcast van Chantal Smink.
Een van de meest gestelde vragen tijdens SEO & contenttrainingen is: maak 1 lange blog of meerdere kleine blogartikelen? Het antwoord is: it depends (sorry, cliché). In deze podcast leg ik uit waar het van af hangt en geef ik je de allerbel ...
Google is druk bezig met de ontwikkeling van AI, niet alleen in het algoritme maar ook om zelf content te maken. Google MUM werd vorig jaar aangekondigd door Google, hierbij gaven ze aan dat ze met MUM in staat zijn om content in 75 talen t ...
Niet alleen vind ik dat je vaker in de voorkant van Google moet kijken, zo eens per maand zou je eens moeten rondneuzen in de voorkant van Google USA. Alles wat in Nederland wordt uitgerold, wordt eerst getest in de VS. Nieuwe modules? Eers ...
Een nieuwe website is een spannend traject. Vaak is er al het nodige aan het voorafgegaan: irritaties en frustraties rondom de huidige website. Als de beslissing genomen wordt om een nieuwe website te gaan maken, is bijna iedereen in jubels ...
Veel mensen worstelen met de vraag hoe ze hun website en social media op elkaar laten aansluiten. Of ze hebben alleen een social kanaal maar doen weinig met hun website. Zonde natuurlijk, een website heeft een aantal belangrijke voordelen ...
"Mijn blog levert niks op". Herken jij dit? Je hebt een blog maar er komt nauwelijks SEO-verkeer op binnen, omzet haal je er al helemaal niet uit. Hoe kan dat toch? Waarschijnlijk gaat op 3 dingen mis: je maak klassieke fouten waardoor je b ...
Bijna altijd is keyword research de basis voor een contentstrategie. Maar er zijn andere manieren om ook aan input voor je contentstrategie te komen. In de vorige aflevering heb ik het gehad over de interesses van je persona, in deze afleve ...
Bijna iedereen stelt een SEO-strategie op naar aanleiding van keyword onderzoek. Wie mij kent, weet dat ik daar niet heel erg van hou. Iedereen gebruikt namelijk dezelfde tools, vindt dezelfde keywords en bedenkt dezelfde contentstrategie. ...
In deze podcast praat ik je in 37 minuten helemaal bij over belangrijke ontwikkelingen binnen Google & SEO en ga ik uitgebreid in op de toekomst van SEO. Je hoort welke kansen er niet meer zijn en waar juist wel kansen liggen. Ik geef je ee ...
Als rankings niet hét meetinstrument om je SEO-prestaties te meten zoals ik in aflevering 8 zeg, hoe kun je dan wél in kaart brengen hoe SEO presteert en wat SEO bijdraagt? Want er gebeurt een hoop in de SERP en dat invloed heeft op je resu ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.