Wat is het verschil tussen SEO en GEO? En hoe zorg je ervoor dat AI-antwoordtools en LLM's je noemen in hun antwoorden? Het snelle antwoord: door slim terug te komen in hun trainingsdata. Waar SEO gaat om het vindbaar maken van je eigen site, gaat GEO vooral om overal zijn. Er is dus een bredere blik nodig dan bij ouderwetse SEO, maar heel eerlijk: als je iets wil met SEO is het sowieso slim om je aanpak steeds meer af te stemmen op SEO nieuwe stijl. GEO staat voor Generative Engine Optimization. Veel mensen willen nu bovenaan komen in AI-tools zoals ChatGPT of Perplexity. Maar hoe doe je dat? Kun je dat optimaliseren? Of zelfs spammen? En werkt dat dan? Ik neem je mee in mijn eigen casus: hoe het kan dat ik genoemd word als expert op het gebied van EEAT en Helpful Content, en hoe jij dat ook voor elkaar krijgt. Niet met trucjes, maar met visie, content en zichtbaarheid op de juiste plekken. Kijk of luister mee en ontdek hoe je dit slim aanpakt. Wil je de screenshots zien hoe ik terugkom in ChatGPT en Perplexity? Bekijk dan het bijbehorende blogartikel op mijn website.
Gemaakt door: Chantalsmink.nl SEO Podcast Eerste aflevering: 24-07-2022
De podcast Chantalsmink.nl SEO Podcast heeft in totaal 132 afleveringen
Maker: Chantalsmink.nl SEO Podcast Datum: 05-05-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.