In deze aflevering duik ik samen met Rick Dronkers in de wereld van data, meetbaarheid en marketingstrategieën. We bespreken waarom veel bedrijven nog steeds vastzitten in een obsessie met data, hoe last-click attributie vaak een verkeerd beeld geeft en waarom een bredere kijk op de marketingmix essentieel is. Ook praten we over de evolutie van data in de afgelopen 15 jaar, de uitdagingen van nieuwe tools zoals GA4 en hoe bedrijven waarde kunnen halen uit eenvoudiger en betrouwbaarder meten. Rick deelt zijn visie op hoe je data écht in waarde kunt omzetten, wat server-side tracking kan (en vooral niet moet) doen, en waarom het tijd is om afscheid te nemen van traditionele denkpatronen. Hoofdstukken: 00:00 - Introductie en kennismaking met Rick Dronkers 05:00 - De valkuilen van data-obsessie en overanalyse 10:00 - Hoe waarde creëren: actie boven data verzamelen 15:30 - De beperkingen van last-click attributie 20:00 - Waarom een bredere marketingmix essentieel is 25:00 - De uitdagingen en voordelen van GA4 30:00 - Server-side tracking: hype of hulp? 35:00 - Demand generation en de meetbaarheid van B2B-strategieën 40:00 - De toekomst van marketing en data-driven besluitvorming 45:00 - Afsluiting en key takeaways
Gemaakt door: Chantalsmink.nl SEO Podcast Eerste aflevering: 24-07-2022
De podcast Chantalsmink.nl SEO Podcast heeft in totaal 124 afleveringen
Maker: Chantalsmink.nl SEO Podcast Datum: 18-11-2024
Maker: Chantalsmink.nl SEO Podcast Datum: 09-12-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.