Bruce en Ralf zoeken al jaren de grenzen op van wat er online mogelijk is om lessen en leren te verrijken. Bruce bouwde een virtuele omgeving voor eindpresentaties. Een oplossing voor gevorderden, maar zijn tips zijn bruikbaar voor iederee ...
Blokkie Blended voorziet in een goed gesprek over blended in hoger onderwijs. Rosa Douma gaat steeds met twee andere collega’s in gesprek over een blended onderwijsvraag. Op basis van praktijkervaring worden tips gedeeld en bevraagd. Hoe verzorg je didactisch verantwoord onderwijs dat deels online en deels offline gegeven wordt? Er wordt gesproken over blended onderwijs ontwerpen, uitvoeren en evalueren. De alledaagse praktijk staat centraal, maar onderzoek en beleidsthema’s komen hierbij ook aan bod. Hoe kan blended learning bijdragen aan het behalen van onderwijsdoelen? Hogeschool Rotterdam
Bruce en Ralf zoeken al jaren de grenzen op van wat er online mogelijk is om lessen en leren te verrijken. Bruce bouwde een virtuele omgeving voor eindpresentaties. Een oplossing voor gevorderden, maar zijn tips zijn bruikbaar voor iederee ...
Hoe krijg ik mijn studenten (digitaal) aan zet? Arjan gebruikt formatieve toetsing om zijn contacttijd met studenten te optimaliseren. Hij paste het flipped classroom-idee toe en gebruikt nog maar 20% van de oorspronkelijke slides. Saskia ...
Binding is van belang bij studiesucces. Hoe kun er je als docent voor zorgen dat studenten zich verbonden voelen met elkaar en met de docent? Gelden er online en offline nog andere principes? Annelies gaat in op wat je online kunt doen aan ...
Blended onderwijs ontwikkelen complex? Eigenlijk zijn bij het bepalen van leeractiviteiten slechts drie vragen de basis. Jan vertelt over de leeractiviteit-zeshoeken als hulpmiddel. (Online) Leerteams zijn een sterk didactisch middel voor ...
Een cursus (her)ontwerpen naar blended door te storyboarden – Hoe doe je dat en wat levert het op? En welke rol geef je video(clips) in je onderwijsblend? Iris en Sascha vertellen over hun ervaring met storyboarden: het plotten van leer- ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.