Sifan Hassan kwam als 15-jarig meisje naar Nederland om als hardlooptalent een carrière op te bouwen. In Tokyo won ze op haar 27e namens Nederland Olympisch goud op de 5 en de 10 km. Zondag nam ze voor het eerst van haar leven deel aan een marathon. Het was meteen de meest prestigieuze: die van Londen. Aan de start verschenen naast Hassan de 3 allergrootste kanonnen in het damesveld: de winnares van vorig jaar, de wereldrecordhoudster en de Olympisch kampioene. Hassan’s race ging helemaal niet lekker. Na 5 kilometer liep ze met een grimas op haar gezicht en greep ze steeds naar haar heup. Ze moest 2 keer stoppen om de spieren van haar dijbeen te rekken. De commentatoren van de BBC zeiden: ‘Iemand moet haar vertellen dat ze moet stoppen om erger te voorkomen’. Hassan – die zojuist in de ramadanmaand niks heeft gegeten en gedronken overdag – liep trekkebenend door, om wat ervaring op te doen met het lopen van een marathon. De debutante miste ook nog bijna een drinkpost, wat ze nog net op tijd in de gaten had, maar wel de weg plotseling moest oversteken, waarbij ze haast werd geschept door een volgmotor. De Ethiopische Nederlandse bleef doorlopen en kwam samen met 2 andere loopsters aan bij de laatste 150 meter van de race. Daar zette ze de versnelling in waardoor ze onder atletes gevreesd is en sprintte naar haar eerste marathonzege tijdens haar allereerste marathon – waarvan voor internationale media verslag werd gedaan door verbijsterde atletiekcommentatoren. Hassan had allerlei redenen in haar hoofd kunnen hebben om ervan overtuigd te zijn dat ze nooit de marathon kon uitlopen. En helemaal niemand had verwacht dat ze hem zelfs zou winnen. Toch stopte ze niet maar liep ze door, en kwam als eerste binnen. De meeste mensen zijn niet zoals Sifan Hassan. In jouw markt zijn mensen ook niet zo. Ze hebben overtuigingen waardoor ze geloven dat ze nooit succesvol kunnen zijn met jouw aanpak. Ze lopen niet dóór in de marathon; ze beginnen er niet eens aan. Er bestaan 5 veelvoorkomende misvattingen waardoor je klanten huiverig zijn om met jou in zee te gaan. Ze geloven namelijk dat het behalen van de resultaten die jij belooft voor hen onmogelijk is. Die 5 dingen zitten in de weg voor je klanten om ja te zeggen tegen jouw aanbod. Pas als jij in je marketing die 5 misvattingen met succes elimineert in hun hoofd, kun je de oplossing die jij hebt aan ze verkopen. De 5 misvattingen hebben helemaal niks te maken met wat je verkoopt. Het zijn namelijk dingen die mensen geloven over zichzelf. Daarom lukt het weinig ondernemers om zulke overtuigingen weg te nemen, want die concullega’s van je zijn alleen maar bezig met hun dienst, training, of coaching en zijn onwetend van alle shidt die klanten in hun hoofd eerst moeten opruimen. In een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab leg ik komende maand uit hoe je het hoofd uitmest van je klanten en de 5 meestvoorkomende misstanden opruimt waardoor ze nu nog een heilig geloof hebben dat ze bij jou nooit hun droomresultaat kunnen bereiken. Volgende week maandag 1 mei 2023 sturen we de masterclass naar de Members op per post. Start jij voor die tijd je membership via www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab dan krijg jij ze ook in de bus. Een mooie week, Aartjan van Erkel
Gemaakt door: Aartjan van Erkel Eerste aflevering: 24-04-2022
De podcast Aartjan van Erkel Podcast heeft in totaal 301 afleveringen
Maker: Aartjan van Erkel Datum: 17-04-2023
Maker: Aartjan van Erkel Datum: 27-04-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.