Marijke Schroos studeerde communicatiewetenschappen en startte haar carrière als marketing- en communicatiemanager voor verschillende bedrijven. Al snel groeide ze door in de marketing waardoor ze in contact kwam met segment- en industriemarketing, onder andere bij Toshiba. In 2003 startte ze als marketingmanager bij Microsoft, waar ze zich de afgelopen 19 jaar opwerkte tot general manager voor België en Luxemburg. Vandaag is Marijke verantwoordelijk voor de 300 mensen die Microsoft tewerkstelt in beide landen. Ze zet vooral in op het aanpakken van maatschappelijke problematieken met technologie en probeert diversiteit en inclusie altijd centraal te stellen. Daarnaast is ze ook board member van ADMbelgium, moeder van drie dochters en een grote dierenvriend. Ze staat graag in contact met anderen, zowel thuis als op het werk. Als tech-optimist is Marijke er rotsvast van overtuigd dat technologie een grote impact kan maken op de huidige maatschappelijke problemen, en haar ambitie is dan ook om zich volledig in te zetten voor die opportuniteiten. We spreken vandaag met Marijke over het belang van levenslang leren, over het verhogen van productiviteit én over falen. Het werd een bijzonder interessant gesprek over technologie, en dan vooral over de menselijke kant van een van de grootste techbedrijven ter wereld. Een eyeopener als het gaat over diversiteit, intern ondernemerschap en psychologische veiligheid op de werkvloer.
Gemaakt door: Yana Smits & Nadia El Makhfi Eerste aflevering: 03-05-2022
De podcast 50 Koffies heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 17-04-2023
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 30-05-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.