Onderzoeksjournalist Sander Rietveld krijgt een omvangrijk archief in handen, waaruit inzichtelijk wordt hoe de plasticlobby opereert. Bedrijven als Coca-Cola, Nestlé en Unilever zijn al bijna dertig jaar verplicht om er zo min mogelijk van te gebruiken voor hun verpakkingen. Toch doen ze dit vaak niet. Welke belangen schuilen daarachter? In deze aflevering van de Zembla Podcast vertelt Sander hoe bedrijven lobbyen tegen minder plastic en hoe een alledaags product als de Robijn wasverzachterfles van Unilever symbool staat voor wat er mis is met verpakkingen. Presentatie: Lisa Dekker Gast: Sander Rietveld Kijk hier de Zembla-uitzending 'De plastic zeepbel' Wil je reageren op deze podcast? Twitter: @zembla Instagram: @zembla_bnnvara LinkedIn: @zembla_BNNVARA Email: zembla-online@bnnvara.nl
Gemaakt door: NPO 2 / BNNVARA Eerste aflevering: 18-10-2019
De podcast Zembla podcast heeft in totaal 109 afleveringen
Maker: NPO 2 / BNNVARA Datum: 21-02-2023
Maker: NPO 2 / BNNVARA Datum: 07-03-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.