Als bedrijf heb je een naam nodig, een logo en een duidelijk merk. Maar een geur? Kimberlynn Chaves en Rebeca Barbulescu van Transduce vinden dat een bedrijf ook een geuridentiteit nodig heeft. Gewapend met een koffertje met verschillende samples doen ze een uitgebreide intake bij een bedrijf om te bepalen welke geur bij dat merk past. In winkels, hotels of sportscholen kan zo'n geur een belangrijk onderdeel worden van de identiteit van een merk. En als de klanten van Transduce internationaal gaan, gaan zij mee. Daarnaast hebben ze nu een geurmachine voor consumenten, die te krijgen is bij de luxe warenhuizen Selfridges in Londen en Printemps in Parijs. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, hoor je in deze podcast. Het internationale zit Kimberlynn en Rebeca letterlijk in het bloed. Kimberlynn Chaves is geboren in Parijs, als dochter van Portugese ouders. Rebeca Barbulescu heeft Roemeense roots: haar ouders zijn in 1989 gevlucht voor het communisme. Export stijgt Het gaat goed met de Nederlandse export. In oktober is die met 1,7 procent gestegen, meldt het CBS. Vooral de klassieke sectoren waarin wij goed zijn, doen het nu goed, zegt Steven Brakman, hoogleraar internationale economie van de Rijksuniversiteit Groningen. Maar maandcijfers zeggen niet zoveel, zegt hij, het is goed om uit te zoomen en over een aantal jaren heen te kijken. Dat levert een heel ander beeld op. Presentator: Jelle Maasbach Co-host: Inez van Oord See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 19-05-2022
De podcast Wereldveroveraars | BNR heeft in totaal 155 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 05-12-2024
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 26-12-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.