Afgelopen jaar is er veel gebeurd als het gaat om de elektrificatie van voertuigen voor het wegtransport. Zo zijn er meer elektrische vrachtwagens gaan rijden - deels mogelijk gemaakt door subsidieregelingen, is de laadinfrastructuur gegro ...
De wereld van transport is divers, snel en altijd onderhevig aan verandering. Of het nou gaat om duurzaamheid, veiligheid, efficiëntie of een prettige rijervaring: Volvo Trucks streeft altijd naar vooruitgang door innovatie. Waarom? Je hoort het in ‘Towards Zero’, de podcast van Volvo Trucks Nederland. In deze podcastserie gaan we in gesprek met experts over verschillende thema's. Samen gaan we onderweg naar een uitstootvrije toekomst, zonder dodelijke ongevallen in het verkeer en zonder ongeplande stilstand. Ofwel: Towards ‘Zero Emissions’, ‘Zero Accidents’ en ‘Zero Downtime’. We hebben het over de energietransitie – van de conventionele dieselmotor tot alternatieve brandstoffen en aandrijflijnen, zoals elektrische vrachtwagens en waterstoftrucks. Maar ook onderwerpen als VECTO, veiligheidssystemen, zwaartransport, maatwerk in het constructiesegment, onderhoudscontracten en wet- en regelgeving rond de tachograaf komen aan bod. Vergroot je kennis en luister naar deze podcastserie! Raadpleeg de Volvo Trucks Kennisbank voor meer interessante artikelen over de verschillende onderwerpen die worden besproken: https://www.volvotrucks.nl/nl-nl/news/kennisbank.html Heb je vragen of suggesties? Mail dan naar podcast@volvo.com.
Afgelopen jaar is er veel gebeurd als het gaat om de elektrificatie van voertuigen voor het wegtransport. Zo zijn er meer elektrische vrachtwagens gaan rijden - deels mogelijk gemaakt door subsidieregelingen, is de laadinfrastructuur gegro ...
Specifieke toepassingen, vragen om specifieke vrachtwagens. Dit speelt vooral in het constructiesegment, waar bijvoorbeeld de grond-, weg- en waterbouw onder valt, maar geldt bijvoorbeeld ook voor trucks voor afvalinzameling, betonmixers e ...
Sinds juli 2024 zijn meerdere nieuwe, geavanceerde veiligheidsvoorzieningen in vrachtwagens verplicht. Dit komt voort uit de Europese General Safety Regulations, afgekort GSR. Waarom is deze regelgeving er en wat is de impact ervan? Op w ...
Stelling: ‘Zwaar transport kan je niet verduurzamen.’ Met hun grote formaten en hoge gewichten, lijkt het misschien wat minder voor de hand liggend om het zwaartransport-segment te verduurzamen. Toch kunnen ook hierin serieuze stappen wor ...
Stelling: ‘Binnen een transportonderneming kunnen eindeloos overtredingen worden gemaakt.’ Wat is het ERRU-register en waarom is het belangrijk om te weten wat dit is? Wat gebeurt er als een transportbedrijf te veel overtredingen heeft? E ...
In deze speciale aflevering neemt Romy Richter van Volvo Trucks Nederland je mee naar de plek waar honderden bedrijfskaarten van Volvo Trucks-klanten 24/7 online worden gehouden, om zo chauffeurspas- en tachograafgegevens op afstand te kun ...
Stelling: ‘De strenge controles op het naleven van rij-, rust- en arbeidstijden zijn onzinnig.’ Waarom is er wetgeving rondom rij- en rusttijden en hoe raakt ook de Arbeidstijdenwet beroepschauffeurs? Waarom is het belangrijk om de digita ...
Deze aflevering zitten we niet in de studio, maar doen we ter plaatse verslag van de beurs IAA Transportation! Op de stand van Volvo Trucks bespreken we de nieuwste ontwikkelingen rondom het thema ‘Towards Zero’ en vertellen we wat er door ...
Stelling: ‘De CO2-uitstoot van vrachtwagens is voor mij als transporteur totaal niet belangrijk.' Wat is VECTO? Hoe wordt een VECTO-score bepaald? Wat beïnvloedt deze score en wat zijn de gevolgen ervan voor transportbedrijven en truckfab ...
Stelling: ‘Zonder subsidies hebben elektrische trucks geen bestaansrecht.’ Welke subsidiemogelijkheden zijn er in Nederland voor de aanschaf van elektrische trucks en laadinfrastructuur? Hoe verloopt een subsidieaanvraag? En gaan subsid ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.