Loop je als ondernemer vast? Je doet omzet, klanten komen binnen, maar écht doorgroeien lukt niet. In deze podcast spreek ik met Adriaan Lok van Lokstof. Hij ontwikkelde het Merkstatement Model – een praktische methode waarmee bedrijven hun unieke verhaal vinden, sterker merk bouwen en eindelijk wél door dat plafond breken. Geen vage branding, maar concrete principes waar jij morgen al iets mee kunt. ?? Luister en ontdek: Waarom “vakkundig” niet genoeg is Wat Volvo en Greenpeace je kunnen leren over positionering En hoe je voorkomt dat je “gewoon nog zo’n bedrijf” wordt Tijdstempels: 00:00 – Herken je dit? Je bedrijf draait, maar je groeit niet écht 02:01 – Waarom ‘vakkundig’ een lege belofte is 05:22 – Het verschil tussen Volvo en BMW (en waarom dat alles zegt) 08:23 – Het Merkstatement Model: 4 bouwstenen voor je positionering 12:12 – Waarom je bang bent om kleur te bekennen (en waarom je het tóch moet doen) 16:34 – Het belang van eenvoud, focus en afkeer 20:57 – Hoe je met een goed verhaal je team en klanten meekrijgt 23:53 – Voorbeelden van merken die het wél snappen 26:57 – Niet de hardste schreeuwer wint, maar de scherpste boodschap ?? Bonus tip: Wil je nog meer tools en tips voor slimme verkoop? Check https://360start.nl – daar vind je alles op één plek. ?? Of vraag de 360 Box aan via https://360box.nl – 6 praktische verkoopgidsen, gewoon bij je thuisbezorgd. Zoekwoorden: merkpositionering, merkstrategie, Adriaan Lok, Lokstof, ondernemersgroei, omzetplafond, branding tips, salesstrategie, positionering MKB, ideale klant vinden, bedrijf laten groeien, marketingstrategie, merk bouwen, onderscheidend vermogen, eenvoud in communicatie, storytelling zakelijk, jip en janneke sales
Gemaakt door: Thimo Sonius Eerste aflevering: 12-03-2023
De podcast Thimo Sonius heeft in totaal 193 afleveringen
Maker: Thimo Sonius Datum: 30-05-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.