Mede mogelijk gemaakt door: Engie Het terugdringen van voedselverspilling, meer aanbod van organische producten en het verminderen van plastic verpakkingen. Dat zijn drie belangrijke duurzame pijlers van Makro in Nederland. Het bedrijf heeft als doel om in 2030 de eigen CO2-uitstoot met 50% te reduceren ten opzichte van 2011. De eerste 30% is al gerealiseerd, vertelt operationeel directeur Erik Heens. Hij ziet dat klanten steeds vaker bewust kiezen voor duurzame producten. Bestek van bamboe bijvoorbeeld in plaats van plastic mesjes en vorkjes. En op de daken van de 17 Makro-vestigingen in ons land moeten de komende jaren zonnepanelen komen.Verspil mij niet Ook bij Lidl timmeren ze hard aan de weg. Het bedrijf kondigt de bouw van een nieuwe Lidl Zero aan, een CO2-neutraal gebouwde supermarkt in Almere Oosterwold. De nieuwe vestiging voorziet zichzelf van energie. Net als Makro wil de supermarktketen het gebruik van plastic verpakkingen zoveel mogelijk aan banden leggen. In 2025 moet al het gebruikte plastic in ieder geval 100% recyclebaar zijn. Daarnaast mikt het bedrijf op het terugbrengen van voedselverspilling: 50% minder in 2030 is de doelstelling. De 'verspil mij niet actie' is een daverend succes. Producten die alleen nog diezelfde dag te nuttigen zijn, liggen sinds kort voor een uiterst lage prijs in de schappen. Lidl verkocht op deze manier al 1 miljoen producten die anders waarschijnlijk in de vuilnisbak zouden zijn beland, aldus Quirine de Weerd, senior manager CSR en Relations. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: The Green Quest Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast The Green Quest | BNR heeft in totaal 155 afleveringen
Maker: The Green Quest Datum: 26-10-2020
Maker: The Green Quest Datum: 09-11-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.