"Je kunt de waarde van je bedrijf in vijf jaar 20x vergroten door simpelweg elk jaar één bedrijf over te nemen dat de helft van je huidige omzet draait." Hoe acquisities elk bedrijfsprobleem kunnen oplossen en waarom ondernemers dit als strategie onderbelichten, dat hoor je in deze aflevering van de StoryBrand podcast. In deze aflevering is Tom Shipley te gast, een ondernemer met een uitzonderlijk verhaal van veerkracht en groei. Van uitdagingen in zijn jeugd tot het bereiken van de Israëlische Special Forces, en van daar naar het opbouwen van meerdere bedrijven die hij succesvol heeft verkocht. Tom woont momenteel in Tel Aviv en deelt vanuit zijn ervaring waarom bijna elk bedrijfsprobleem en elke exitdoelstelling kan worden bereikt door middel van overnames. Zijn benadering van acquisities heeft zijn eigen bedrijven herhaaldelijk gered en hem geholpen om miljarden aan omzet te realiseren. De belangrijkste gespreksonderwerpen - Het belang van een duidelijke identiteit en het 'all-in' mentaliteit voor succes in zowel het leger als het bedrijfsleven - Waarom excellence niet hetzelfde is als perfectionisme en hoe de 10%-regel het verschil maakt tussen goed en uitzonderlijk - Hoe Tom zijn eerste bedrijf redde door een overname te doen terwijl hij slechts 30 dagen cashflow over had - De kracht van acquisities: van een $331,000 schoonheidsmerk naar $100 miljoen omzet in drie jaar door de juiste overname - Waarom resourcefulness belangrijker is dan resources - improviseren als ondernemer net zoals in het leger - De 'silver tsunami': waarom 9,000 bedrijfseigenaren per dag met pensioen gaan en 80-90% van de bedrijven die willen verkopen nooit een koper vinden - Het principe van 'jouw prijs, mijn voorwaarden' bij onderhandelingen over bedrijfsovernames - De 20x-regel: hoe je door vijf jaar lang elk jaar één bedrijf over te nemen je bedrijfswaarde kunt vermenigvuldigen - Het belang van cultuur boven strategie - waarom een gezonde bedrijfscultuur essentieel is voor succesvolle acquisities - Praktische voorbeelden van succesvolle overnames in verschillende sectoren, van Amazon-merken tot marketingbureaus - De rol van Shabbat en familie-rituelen in het behouden van betekenis en verbinding te midden van zakelijke stress Relevante links en bronnen - Website van Tom Shipley - LinkedIn van Tom Shipley - Boek: Atomic Habits van James Clear - Boek: Extreme Ownership van Jocko Willink - Boek: Radical Candor van Kim Scott Laat jij omzet liggen door een onheldere marketingboodschap? Doe de gratis "Heldere Marketingboodschap Zelfassessment" en ontdek waar je kansen laat liggen. Beantwoord 20 korte vragen (duurt maar 2 minuten), ontvang een persoonlijk adviesrapport met praktische tips en krijg een goed beeld van de kansen voor jouw bedrijf. Ga naar form.buzzlytics.nl/storybrand-marketingboodschap en zorg dat jouw team overal dezelfde heldere boodschap communiceert.
Gemaakt door: Daan Schmidt Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast StoryBrand heeft in totaal 214 afleveringen
Maker: Daan Schmidt Datum: 22-07-2025
Maker: Daan Schmidt Datum: 05-08-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.