De een zegt dat AI het einde van de mensheid kan betekenen. De ander zegt dat de mens straks niet meer zonder kan. Maar hoe zit het nou echt met AI? In deze aflevering van de StoryBrand Podcast spreken we met Aaron Mirck. Aaron Mirck is auteur en spreker op het gebied van technologie. Aaron heeft meerdere boeken geschreven, waaronder "AI voorbij de hype", dat lange tijd op nummer 1 stond bij Managementboek.nl. In deze aflevering duikt Aaron in de maatschappelijke impact van AI, zijn visie op hoe we deze technologie kunnen omarmen zonder onze menselijkheid te verliezen, en de ethische vragen die hierbij komen kijken. Belangrijkste gespreksonderwerpen: - Filosofische benadering van AI en de impact op de samenleving - AI als tool voor bedrijven: hype of realiteit? - De maatschappelijke kosten van AI, waaronder klimaatimpact en privacy - Aaron's reiservaringen in New York en de marketingstrategie die daar opviel - De rol van AI in het dagelijks leven en in bedrijfsinnovatie - Drie metaforen voor het begrijpen van AI: de stagiair, de snelweg en de spiegel - Hoe AI economische processen versnelt en de balans tussen technologie en menselijke controle - Het belang van kritische reflectie en ethiek bij het gebruik van AI in organisaties Relevante links en bronnen: - Boek: AI voorbij de hype - NRC-artikel over klikwerkers en AI: Klikwerkers en AI-training - Benedict Evans' nieuwsbrief over tech: Benedict Evans Substack Meer informatie over StoryBrand: Je kunt je nu inschrijven voor de tweedaagse StoryBrand Marketing Workshop op 1 en 2 oktober. Doe mee als je twijfelt over je boodschap of niet zeker weet of je het goed hebt aangepakt. https://storybrand.nl/live-workshop/
Gemaakt door: Daan Schmidt Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast StoryBrand heeft in totaal 177 afleveringen
Maker: Daan Schmidt Datum: 03-09-2024
Maker: Daan Schmidt Datum: 17-09-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.