Wat kun je leren van iemand met 20 jaar ervaring in het vak Direct Marketing? Dat hoor je in deze aflevering van de Storybrand Podcast. Bas van Breemen heeft 20 jaar fondsenwerving ervaring en dus ook in Direct Marketing. Direct Marketing is een ondergeschoven kindje in het marketinggebied. Terwijl daar alle lessen te leren zijn die nodig zijn om succesvol te zijn in het bereiken van onze doelen, en het aanspreken van onze doelgroep. Hij begon in 1999 bij de LOI, de Leidse Onderwijsinstellingen. Hier kwam hij voor het eerst in aanraking met de kracht van resultaatgericht schrijven en ontwerpen. Sinds 2003 doet hij dat voor een betere wereld in zijn functie als senior strateeg bij Mindwise. Een marketingbureau voor goede doelen. We hebben het over de volgende onderwerpen: - Waarom Bas zijn kennis over direct response marketing deelt met kleine stichtingen. - Hoe je het Brandscript kan toepassen voor fondsenwerving. - Wat B2B en B2C bedrijven kunnen leren van de fondswerfwereld. - Waarom mensen geven om iemand anders te helpen, (maar niet om jou te helpen). - De valkuil van directeuren om vooral met directeuren praten. - Het verschil tussen het krijgen van donaties en het geven van geluk. - Hoe je een relatie opbouwt met de klant/donateur. - Het verschil tussen communiceren met 'wij' of 'u'. - Hoe je storytelling gebruikt om herkenbaarheid te creëren. Inspiratie The Money-Raising Nonprofit Brand van Jeff Brooks Contactgegevens LinkedIn Mindwise Beterfondsenwerven.nl Meer informatie over StoryBrand: Je kunt je nu aanmelden voor de 2-daagse StoryBrand Marketing Workshop op 1 en 2 oktober en ga samen met ons aan de slag als je onzeker bent over je boodschap en of je het wel goed hebt gedaan. https://storybrand.nl/live-workshop/
Gemaakt door: Daan Schmidt Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast StoryBrand heeft in totaal 177 afleveringen
Maker: Daan Schmidt Datum: 28-05-2024
Maker: Daan Schmidt Datum: 11-06-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.