Vandaag ben ik in gesprek met dé ondernemer achter de grootste beurs voor de evenementensector in Nederland, Arjen Lemstra. De lessen in het verhaal van Arjen zijn inspirerend voor iedere ondernemer. Misschien vind jij beurzen net als ik vaak saai. Je moet van goed huize komen wil je een beurs organiseren waarbij zowel de bezoeker als de standhouder tevreden zijn over de beurs. Bij EventSummit hebben zij hier andere kijk op en hebben zij een uniek concept ontwikkeld. Arjen Lemstra begon in 2009 uit onvrede over de organisatie van bestaande beurzen, het unieke beursconcept Evenement Contact samen met Joris Bots, inmiddels bekend onder de naam EventSummit. In deze aflevering spreken we met elkaar over zijn reis als ondernemer en zijn motto, neem jezelf niet te serieus en survival of the nicest Na een mindere ervaring op de beurs waar zij zelf deelnemer waren, ontstond het idee om iets te organiseren waar iedereen op de beurs gelijk is en er geen verschil is in het aantal meters wat iemand boekt. Er komt een eenmalig event van een dag tot stand waarbij zij niet organiseren maar de deelnemers juist faciliteren. De deelnemers zijn verantwoordelijk voor het uitnodigen van hun relaties. Dat gebeurt vandaag de dag nog steeds, want uiteindelijk doe je het met elkaar. Arjen vertelt hoe hij in het avontuur gestapt is. Hoe zij de Gouden Giraffe wonnen en het jaar daarna bijna failliet waren en de weg die zij hebben genomen om zich op de evenementenbranche te richten. Met als resultaat dat er 1x per jaar een beurs wordt gefaciliteerd en de hele evenementenbranche hen kent. Wat is het geheim van hun succes? Neem jezelf niet te serieus en blijf altijd eerlijk en transparant naar de klanten. En geen meters inkopen en verhuren maar een deelname verkopen. Inmiddels zijn er veel partijen aanwezig op de beurs en is er een mooie onderverdeling van grote locaties, stadions, een kastelenstraat, steden, dienstverlening maar ook de online techniek die tijdens de corona zijn intrede heeft gedaan. En alles wat je verder nodig hebt bij een event. Naar aanleiding van zijn motto: neem jezelf niet te serieus, survival of te nicest vertelt Arjen wat je kunt verwachten als je altijd oprecht geïnteresseerd bent in wat mensen boeit en bezig houdt. En natuurlijk spreken we over de enorme klappen die de evenementenbranche heeft gehad afgelopen jaren. Welke inhaalslag nodig is en welke ontwikkelingen Arjen ziet in deze branche. Kortom een aflevering die je niet mag missen. Boekentip van Arjen: De meeste mensen deugen geschreven door Rutger Bregman Homo Deus geschreven door Yuval Noah Harari How to win Friends en influence people geschreven door Dale Carnegie Meer informatie over EventSummit: https://eventsummit.nl De eerstvolgende EventSummit is 9 maart 2023. Arjen@eventsummit.nl of Link met Arjen via https://www.linkedin.com/in/arjenlemstra/ Meer informatie over StoryBrand: StoryBrand Podcast https://storybrand.nl/podcast/ StoryBrand boek https://storybrand.nl/boek/ Private Workshop https://storybrand.nl/home/ 2 daagse StoryBrand Marketing Workshop https://storybrand.nl StoryBrand Online traininghttps://storybrand.nl/online-trainin
Gemaakt door: Daan Schmidt Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast StoryBrand heeft in totaal 177 afleveringen
Maker: Daan Schmidt Datum: 02-08-2022
Maker: Daan Schmidt Datum: 16-08-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.