Aflevering Storybrand 29 Met Ad Van Der Hulst Over Voorspelbaar Succes

· Aflevering van de podcast: StoryBrand

Voorspelbaar succes is het gevolg van een bewuste strategie. Een concept wat bestaat uit een aantal levensfasen binnen een organisatie en de verschillende  managementrollen. In deze aflevering staan we stil bij de rollen: -  de visionair - de operator - de processor  - de synergist Het is belangrijk dat iedereen binnen het team complementair is aan elkaar zodat je van elkaars kracht gebruik kunt maken.  Ad van der Hulst is trainer, adviseur en blogger op het gebied van Personal Lean. Hij is van oorsprong muzikant en na een loopbaan in de Gezondheidszorg als Hoofd P&O sinds 2002 ondernemer.Eerst als (mede-) eigenaar van een P&O-adviesbureau, daarnaast nog van een uitgeverij. Vanaf 2007 richt Ad zich met het merk Adjustintime op alles wat in bedrijfsvoering en persoonlijke workflows gemakkelijker, beter en sneller kan. Als achtergrond daarbij gebruikt hij Lean Denken. Hij is schrijver van het Handboek Personal Lean dat inmiddels zijn vijfde editie kent en schrijft wekelijks een blogpost over de onderwerpen: Inbox Zero, Personal Lean en Online Samenwerken. In deze podcast hebben we het over  het smalle pad tussen Chaos en Orde, een van de kernpunten in zijn filosofie. De 7 levensfases van een organisatie: 1. Eerste Strubbelingen (Early Struggle)  Je hebt een idee en wilt zorgen dat je een duurzaam en winstgevend product oplevert 2. Pret (Fun)  Je hebt de wind mee, bent flexibel en kunt snel schakelen. Als dit goed gaat dan ga je groeien en krijg je te maken met complexiteit. Je moet gaan managen en komt er een processor in je bedrijf. 3. Wild Water (White Water) Er moet structuur komen, systemen, je financiën op orde etc. Je hebt een fundament nodig om te kunnen schalen. 4. Voorspelbaar Succes (Predictable Success)  Het voorspelbare succes. Je bent stabiel en blijft omzet halen. 5. Tredmolen (Treadmill) Je bent niet meer vernieuwend en enthousiast 6. Grote Sleur (Big Rut) De focus is vooral op interne zaken waardoor langzamerhand de realiteit van de gewone wereld met echte klanten naar de achtergrond verdwijnt. 7. Doodsgereutel (Death Rattle) Het stervensproces is onvermijdelijk aangebroken. Voor meer informatie over Ad van der Hulst www.adjustintime.nl Plankje klassiekers van Ad - Principles Ray Dalio - Maps of meaning van Jordan Peterson - Predictable succes Meer informatie over StoryBrand: Maak een BrandScript en verhelder je boodschap via: mijnstorybrand.nl

Speelgoedwinkel
StoryBrand

StoryBrand

Gemaakt door: Daan Schmidt Eerste aflevering: 10-04-2022

De podcast StoryBrand heeft in totaal 177 afleveringen

Vorige aflevering

StoryBrand 28 met Maartje Blijleven over Online Communities

StoryBrand 28 met Maartje Blijleven over Online Communities

Maker: Daan Schmidt Datum: 17-01-2022

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

StoryBrand 29 met Ad van der Hulst over Voorspelbaar Succes

StoryBrand · 24-01-2022

00:00 00:57:32