Ramp. Als er in 2020 weer gevoetbald zou worden zonder publiek, zou dat een enorme financiële ramp betekenen voor de grootste voetbalclubs in de Eredivisie. Daarnaast komt ook de sponsoring van voetbal nu onder druk te staan. 'Marketing ...
Alles over de economie van, en in de sportwereld. Door Marcel Beerthuizen, van bureau bigplans.
Ramp. Als er in 2020 weer gevoetbald zou worden zonder publiek, zou dat een enorme financiële ramp betekenen voor de grootste voetbalclubs in de Eredivisie. Daarnaast komt ook de sponsoring van voetbal nu onder druk te staan. 'Marketing ...
Iedereen pleit in deze coronatijden voor saamhorigheid. De clubs van de eredivisie lijken hier geen boodschap aan te hebben. Wat vooral het probleem is, is dat al die clubs maar door elkaar heen blijven praten, zegt Beerthuizen. In het voe ...
Dat het zo lang duurde voor het IOC deze beslissing nam, heeft alles te maken met de juridische consequenties, zegt Beerthuizen. Daarbij gaat het om de continuïteit van het IOC zelf en de gevolgen voor de Japanse overheid. Daarnaast zijn e ...
Er gebeurt veel op het gebied van innovatie in de sport, vertelt Beerthuizen. En het wordt steeds belangrijker. 'Daar waar het verschil tussen goud en zilver soms in duizendsten zit of in millimeters, is innovatie natuurlijk ontzettend bel ...
De UEFA stelde het Financial Fair Play in in juni 2011, omdat in de jaren daarvoor veel clubs in de financiële problemen waren gekomen. Toenmalig baas Michel Platini wilde met het systeem voorkomen dat clubs enorme schulden kunnen maken en ...
Shirtjes . De verkoop van shirtjes blijft een vast onderdeel van de sport. Zo zou het mogelijk zijn voor voetbalclub om de prijs van een gekochte speler terug te krijgen met de verkoop van shirts. 'Dit is echt een mythe. Toen David Beck ...
Lange discussie. Nog vóór het betaald voetbal werd ingevoerd was een competitie van Nederlandse en Belgische clubs een discussiepunt. In 1949 werd de BeNeLiga namelijk voor het eerst genoemd. Dat het onderwerp nu zijn kop weer opsteekt ...
De Generatie Z, die min of meer met de smartphone in de hand is geboren de digital natives die eerder kon swipen dan praten, schetst Beerthuizen. Sport kijken vinden ze nog altijd interessant, al doen vooral de highlights het goed. 'Het mo ...
Je buurjongen op een plaatje. Niet alleen supermarkten hebben zich aan de plakplaatjes gewaagd. 'In de jaren dertig had je filmsterrenplaatjes en andere sporters. Iedere keten heeft wel iets van pinnetjes, of poppetjes', vertelt Marcel ...
Schaken in zwaar weer. 'Sinds 1938 bestaat het sponsorcontract van Tata Steel Schaaktoernooi, daarmee is dit het langstlopende sponsorcontract van Nederland. Ondanks de zware concurrentie waar Tata Steel zelf mee te maken heeft, gaan ze ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.