Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van ...
Er speelt op dit moment veel binnen de data-driven marketingsector. Denk aan de aanstaande verdwijning van de third-party cookie, de recent goedgekeurde Digital Services Act (DSA) en consumenten die steeds privacy-bewuster worden. Wendbaarheid rondom deze actuele vraagstukken is belangrijk, maar de waan van de dag zorgt vaak voor een beperkte toekomstvisie. Om écht een toekomstbestendige marketingpraktijk te hebben, móet je verder kijken dan actuele ontwikkelingen en je richten op trends voor de komende 10 jaar. Daarom introduceert de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement de DDMA Podcast ‘Shaping the future’, waarin we per trend de toekomst in beeld brengen.
Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van ...
Datakluis, een ambitieus initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen en zo een rijker gebruikersprofiel te creëren. De data van consumenten zitten in een figuurlijke kluis en de consument zelf heeft alleen de sleutel. Beoogde ...
Algoritmes worden steeds meer ingezet om slimme beslissingen te maken en op die manier doelgroepen te classificeren, te ranken en gedrag te voorspellen. Maar hoe doe je dit op een eerlijke en inclusieve manier? Zonder mensen uit te sluiten ...
Het tweede seizoen van de Podcast Shaping the future is officieel begonnen. We schoten uit de startblokken met een van de allerheetste onderwerpen van het moment: Generative AI en Large Language Models (LLMs), zoals ChatGPT. Niemand minder ...
Binnen het marketingvak worden steeds meer beslissingen geautomatiseerd genomen met behulp van AI-modellen. Heb je als marketeer in de toekomst nog wel invloed op aankoopbeslissingen van consumenten? Jazeker, aldus Sanne. ‘Alle ontwikkelin ...
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede af ...
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede af ...
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement in gesprek met een gast-expert uit de digi ...
In deze podcast gaan we in gesprek met visionairs en voorlopers uit verschillende hoeken van het werkveld over alles wat je nú wil weten over lange-termijn-marketingtrends. Per aflevering behandelen en definiëren we een trend waarvan we ve ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.