We zoeken ook jouw Schaamteloos Randstedelijke actie! Deel 'm in onze DM: @Schaamteloosrandstedelijk. We kopen het liefst biologische producten en veel te dure sportkleding. Waarom eigenlijk? Doen we aan superioriteitsconsumentisme? Wat dat is en waarom wij dat doen, vragen we aan Jonas Kooyman bekend van het Instagramaccount de Havermelkelite. Verder blijkt Doortje tegenwoordig wekkers te zetten voor restaurant reserveringen en ontdekte ze ook dat het hoofdkantoor van Adyen een gratis koffiespot is (gratis tip van ons). Perre is uitermate geïntrigeerd door een verhaal van Jonas over brie als statussymbool en we hebben het over zaken als middelmatige luxe, the aspirational class en de boom op restaurantreserveringen. Besproken in deze aflevering: - Some of Small Things van Elizabeth Currid. - Nothing Is Cooler Than Going Out to Dinner in The Atlantic over de boom op restaurantreserveringen. - A Good Newsletter Exit Strategy Is Hard to Find in Vanity Fair over het stoppen van je personal brand. - Uncanny Valley: over de restaurant boom in San Francisco. Volg hier Doortje en Perre op Instagram. Heb je interesse om te adverteren in deze podcast? Mail dan naar adverteren@dagennacht.nl Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Dag en Nacht Media Eerste aflevering: 07-10-2022
De podcast Schaamteloos Randstedelijk heeft in totaal 60 afleveringen
Maker: Dag en Nacht Media Datum: 06-10-2022
Maker: Dag en Nacht Media Datum: 20-10-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.