Zijn we verslaafd aan onze telefoons? Wiens schuld is dat? En waarom is social media niet gewoon vooruitgang, zoals een fiets of elektrische verlichting? In deze aflevering bespreken we The Social Dilemma, de spraakmakende documentaire van Netflix over wat techgiganten zoals Google en Facebook met onze menselijkheid hebben gedaan. Charlotte blijkt volledig gebrainwasht en Bouke gooit het over een Marxistische boeg. - Het stuk in De Correspondent over de effectiviteit van online advertenties: https://decorrespondent.nl/9748/adverteerders-trekken-zich-terug-van-facebook-maar-werkt-online-adverteren-wel/5168715573120-5e1484a6 - Een stuk van Tristan Harris, die bij Google aan de bel trok: https://medium.com/thrive-global/how-technology-hijacks-peoples-minds-from-a-magician-and-google-s-design-ethicist-56d62ef5edf3 - Meer informatie over de Rohingya’s in Myanmar: https://time.com/5880118/myanmar-rohingya-genocide-facebook-gambia/ https://www.nytimes.com/2018/11/06/technology/myanmar-facebook.html - Voor wie hier verder over wil lezen raadt Bouke deze boeken aan: Surveillance Capitalism van Shoshana Zuboff Alone Together van Sherry Turkle Productie: Sezen Moeliker I Dag en Nacht Media Logo: Roos Vervelde I Red Pers Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast Red de Millennial heeft in totaal 34 afleveringen
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 16-09-2020
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 14-10-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.