Deze aflevering hebben we het over de nepheid en kunstmatigheid van influencers en sociale media. Er lijkt een trend te zijn onder vloggers om te huilen op camera. Doen ze dat voor kliks of om meer open te zijn? Is het echte emotie of neppe emotie? En hoe zijn we zelf op sociale media? Samen met Lotte Schuengel, die haar scriptie schreef over Temptation Island, beleefden we een zoektocht naar de echtheid van onze generatie. We hadden het over ons vlog-gedrag, boomers zonder emotie en kwamen terecht in de Truman-show. - Het stuk van Jacques Veltman in de Volkskrant: Waarom laten Youtubers steeds vaker hun tranen doelbewust de vrije loop. - Vlog: Even huilen en weer door - Vlog: Janken wanhoop verdriet! - De column van Bouke over het belang van fysiek onderwijs - The Truman Show Met dank aan Dag en Nacht media en onze producer Sezen Moeliker. Wij maken deze podcast namens het onafhankelijke journalistiek jongerenplatform Red Pers. Roos Vervelde heeft ons logo ontworpen, en onze tune is gemaakt in samenwerking met Bram Emmer. Neem contact met ons op via podcast@redpers.nl! Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast Red de Millennial heeft in totaal 34 afleveringen
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 01-09-2020
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 16-09-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.