Waarom is thematisering voor thema parken eigenlijk belangrijk? In deze aflevering bespreken we een klassiek artikel van Wong & Cheung uit 1999, waarin het belang van thematisering voor thema parken aan bod komt. Het artikel heet 'Strategic theming in theme park marketing' en is verschenen in het Journal of Vacation Marketing. In het paper wordt ook aandacht besteed aan motieven om (Aziatische) thema parken te bezoeken en in hoeverre deze motieven te koppelen zijn aan verschillende vormen van thematisering. De resultaten daarvan zijn echter teleurstellend. De reden dat het artikel desalniettemin vaak geciteerd wordt, en in deze aflevering wordt besproken, is de aanzet tot het belang van thematisering voor onze branche. Voor credits en show notes zie www.pretparkprofs.nl.
Gemaakt door: Pieter Cornelis & Wim Strijbosch Eerste aflevering: 26-08-2022
De podcast PretParkProfs heeft in totaal 31 afleveringen
Maker: Pieter Cornelis & Wim Strijbosch Datum: 22-07-2022
Maker: Pieter Cornelis & Wim Strijbosch Datum: 05-08-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.