Het bespreekbaar maken van seksualiteit is voor veel opvoeders en docenten een lastige taak. Echter is een goede seksuele voorlichting essentieel voor kinderen en jongeren om zich op een gezonde manier voor te bereiden op seksuele ervaringen. In deze aflevering praten wij over de onderwerpen die aan bod moeten komen bij een goede seksuele voorlichting. Op welke leeftijd start je met het praten over seks? Hoe ga je als opvoeder om met nieuwe verschijnselen op seksueel gebied zoals sexting? Deze onderwerpen bespreken we onder andere met dr. Dilana Schaafsma, associate lector Gezond Seksueel Opgroeien verbonden aan Fontys Hogeschool Pedagogiek. ?? Rapport over de seksuele gezondheid van jongeren tot 25 jaar: https://seksonderje25e.nl/files/uploads/Onderzoeksboek%20Seks%20onder%20je%2025e%202017.pdf ?? Onderzoek van Rutgers (i.s.m. het NOS Jeugdjournaal) naar de seksuele kennis van basisschoolkinderen: https://www.rutgers.nl/sites/rutgersnl/files/PDF/Resultaten_onderzoek_Rutgers_NOS_Jeugdjournaal_2016.pdf ?? Website van Dilana’s stichting 'Maand van de Leuke Seks': https://www.maandvandeleukeseks.nl/ ?? Steun onze podcast: https://petje.af/pedagogischverantwoord ?? Bezoek onze website: https://www.pedagogischverantwoord.nl ?? Volg ons op social media: https://instagram.com/pedagogischverantwoord https://linkedin.com/company/pedagogischverantwoord https://facebook.com/pedagogischverantwoord https://twitter.com/pedaverantwoord --- Send in a voice message: https://anchor.fm/pedagogischverantwoord/message
Gemaakt door: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Pedagogisch Verantwoord heeft in totaal 45 afleveringen
Maker: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Datum: 19-01-2021
Maker: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Datum: 29-03-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.