Het onderwijs draagt veel bij aan de opvoeding. Om deze reden bezoeken wij ook onderwijsinstellingen. Het Daltononderwijs heeft een eigen en bijzondere visie over individueel werken en klassikaal lesgeven. In deze aflevering wordt deze vorm van scholing onderzocht, wordt de meerwaarde aan het licht gebracht en kijken we vooruit naar de toekomst van het basisonderwijs. We bespreken deze onderwijsvisie met Marianne van den Broek, directeur van Daltonacedemie 'de Meiboom' in Nijmegen. ?? Proefschrift van dr. Symen van der Zee over de effectiviteit van het Daltononderwijs. Hierin wordt o.a. gesteld dat het reguliere onderwijs veel aspecten van Dalton heeft overgenomen: https://core.ac.uk/download/pdf/148311753.pdf ?? Een rapport van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap waarin beschreven staat hoeveel daltonscholen er zijn: https://www.onderwijsinspectie.nl/binaries/onderwijsinspectie/documenten/rapporten/2019/04/10/rapport-de-staat-van-het-onderwijs-2019/116838_IvhO_StaatvanhetOnderwijs2019_TG+A.pdf ?? Voor meer info over het Daltononderwijs, de officiële website van de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV): https://dalton.nl ?? Steun onze podcast: https://petje.af/pedagogischverantwoord ?? Bezoek onze website: https://www.pedagogischverantwoord.nl ?? Volg ons op social media: https://instagram.com/pedagogischverantwoord https://linkedin.com/company/pedagogischverantwoord https://facebook.com/pedagogischverantwoord https://twitter.com/pedaverantwoord --- Send in a voice message: https://anchor.fm/pedagogischverantwoord/message
Gemaakt door: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Pedagogisch Verantwoord heeft in totaal 45 afleveringen
Maker: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Datum: 11-11-2019
Maker: Thyme van den Beuken & Lars Limburg Datum: 10-12-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.