Aflevering Onderwijs Tijdens Coronacrisis: Wat Doet Onderwijs Op Afstand Met Docenten En Leerlingen?

· Aflevering van de podcast: Over Onderwijs & Opvoeding

Deze podcast aflevering bespreekt de gevolgen van de coronacrisis als het om school, ouder, kind en hulpverlening. De volgende vraag staat centraal: hoe gaven leerkrachten vorm aan het onderwijs op afstand en hoe heeft dit het welbevinden van leerlingen beïnvloed? Drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam zijn in de studio:   Frank Cornelissen, universitair hoofddocent en programmagroepsleider Onderwijswetenschappen. In zijn onderwijs en onderzoek richt hij op de innovatie en organisatie van onderwijs en het leren van professionals. Hij leidt verschillende onderzoeksprojecten, waaronder het project ‘Kansen in crisis: hoe geven scholen vorm aan educatief partnerschap?” dat met een COVID19 spoedsubsidie wordt gefinancierd door ZonMw. Geertjan Overbeek. Werkt als hoogleraar Preventieve Jeugdhulp en Opvoeding aan de UvA, en is met name geïnteresseerd in hoe ouders en leeftijdgenoten van invloed zijn op de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Hij kijkt daarbij naar waar het niet goed gaat (bijv. de ontwikkeling van probleemgedrag bij kinderen, en kwetsbare opvoedsituaties), maar ook naar waar het wel goed gaat (bijv. de ontwikkeling van prosociaal en gezond gedrag van kinderen, en positieve opvoedsituaties). Floor van Rooij. Zij is als universitair docent verbonden aan de leerstoelgroep Forensische Orthopedagogiek van de afdeling Pedagogische en Onderwijswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam. Ze heeft dit onderzoek samen uitgevoerd met Joyce Weeland, die als universitair docent bij Ortho- en gezinspedagogiek van de Erasmus Universiteit Rotterdam werkt.

Speelgoedwinkel
Over Onderwijs & Opvoeding

Over Onderwijs & Opvoeding

Gemaakt door: Universiteit van Amsterdam / UvA / Pedagogische en Onderwijswetenschappen Eerste aflevering: 29-03-2022

De podcast Over Onderwijs & Opvoeding heeft in totaal 20 afleveringen

Volgende aflevering

Seksuele en genderdiversiteit: kunnen we met Paarse Vrijdag heteronormativiteit doorbreken?

Seksuele en genderdiversiteit: kunnen we met Paarse Vrijdag heteronormativiteit doorbreken?

Maker: Universiteit van Amsterdam / UvA / Pedagogische en Onderwijswetenschappen Datum: 17-11-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Onderwijs tijdens coronacrisis: wat doet onderwijs op afstand met docenten en leerlingen?

Over Onderwijs & Opvoeding · 06-09-2021

00:00 00:33:25