"Formatief evalueren is het afschaffen van summatieve toetsen", “Formatief evalueren is cijferloos lesgeven”, “Formatief evalueren is (nog) meer feedback geven”, “Formatief evalueren is de inzet van oefentoetsen”. Dit zijn zomaar enkele oneliners die je hoort in de wandelgangen. Dit soort opvattingen hebben grote invloed op hoe docenten en opleidingen formatief evalueren vormgeven. Maar kloppen deze opvattingen? Jeroen gaat op zijn zeikstoel zitten en bevraagt Richard en Katja van Zalen (Adviseur Blended Learning en Ambassadeur Formatief Evalueren) om zo verheldering te brengen rondom deze misconcepties.
Gemaakt door: Jeroen en Richard Eerste aflevering: 04-04-2022
De podcast Ons Onderwijs heeft in totaal 19 afleveringen
Maker: Jeroen en Richard Datum: 03-03-2022
Maker: Jeroen en Richard Datum: 23-03-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.