In de zevende aflevering van de maandelijkse podcast van Ongehoorde Verhalen staat de invloed van Belgische mediahuizen in het Nederlandse medialandschap centraal. Wanneer het gaat om politieke invloed of beïnvloeding in de Nederlandse media wordt meestal gewezen naar de publieke omroep. Een veelgehoord punt van kritiek is bijvoorbeeld dat er sprake zou zijn van een eenzijdig, progressief-links geluid bij de NPO. Maar hoe zit dit eigenlijk binnen de commerciële media? Opvallend is dat bijna 90% van het marktaandeel in handen is van twee grote Belgische concerns, te weten: DPG Media en Mediahuis. Deze bedrijven hebben hun grote marktaandeel voornamelijk te danken aan subsidiemaatregelen van de Belgische overheid. Daarnaast valt de invloed van het Duitse RTL op wanneer het gaat om televisie.
Gemaakt door: NPO Radio 1 / Ongehoord Nederland Eerste aflevering: 04-04-2022
De podcast Ongehoorde Verhalen heeft in totaal 11 afleveringen
Maker: NPO Radio 1 / Ongehoord Nederland Datum: 23-06-2022
Maker: NPO Radio 1 / Ongehoord Nederland Datum: 31-10-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.