Aflevering 86: Lezersonderzoek

· Aflevering van de podcast: Onder Mediadoctoren

Alles wat je doet met media, wordt gemeten. Als je niet betaalt voor een mediaproduct, ‘betaal’ je waarschijnlijk met je gegevens. Bijna alle kwantificeerbare data wordt gemeten, maar wat kunnen we daar precies mee? Zeker in de journalistiek wordt veel leesonderzoek gedaan, maar wat voor invloed heeft dat? In deze aflevering verwonderen de mediadoctoren zich over data-onderzoek in de journalistiek. Dat doen ze met Thomas Boeschoten, een digitaal strateeg bij het AD en een onderzoeker binnen de Universiteit Utrecht met de Utrecht Data School. We hebben het onder andere over clicks, regionale journalistiek en sociale media. Wat is het belang van lezersonderzoek? In het item bespreken we het ontstaan van de Britse tabloids. In het interview praten we met eindredacteur van het Parool, Mijntje Klipp, over het maken van koppen.

Speelgoedwinkel
Onder Mediadoctoren

Onder Mediadoctoren

Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019

De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen

Vorige aflevering

85: Queer media

85: Queer media

Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 25-03-2019

Volgende aflevering

87: Het taboe op ontrouw

87: Het taboe op ontrouw

Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 22-04-2019

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

86: Lezersonderzoek

Onder Mediadoctoren · 08-04-2019

00:00 1:41:19